U Audi málem zničili boxy!

U Audi málem zničili boxy!

Tým Audi Sport Abt Schaeffler v sobotu získal v posledních metrech závodu neuvěřitelné vítězství. Lucas di Grassi, který během závodu kroužil na třetím místě, strategicky šetřil energii a v posledních minutách dupnul na plyn.

Zatímco Pascal Wehrlein, který vedl celý závod se svým vozem Mahindra téměř nerušeně udržoval pohodlnou vzdálenost před Nissanem Olivera Rowlanda, který si dlouho držel druhé místo. Pak ale projel aktivační zónu pro povýšení výkonu (tzv. útočný mód), a jelikož je tato zóna záměrně mimo závodní stopu, Lucas di Grassi skvěle zareagoval, využil tohoto manévru a posunul se na druhé místo. Pak už hnal Wehrleina, který neměl situaci vůbec snadnou.

V posledním kole už měl Wehrlein minimum energie k dispozici a blokoval di Grassiho, jak to jen šlo. V jedné ze zatáček se, ale di Grassi dostal přímo vedle něj a mladý Němec zkrátil šikanu. Pravidla však hovoří o tom, že pokud zkrátíte šikanu, musíte vůz úplně zastavit a až následně pokračovat. To Wehrlein neudělal.

„Věděl jsem, že ztrácí energii. V posledním kole jsem naznačil, že se ho pokusím předjet z vnějšku. Pak nechal malý prostor na vnitřní straně a toho jsem využil. Byl jsem plný adrenalinu. Nemohl jsem uvěřit, že se to povedlo.“

Di Grassi do týmového rádia vřískal a ihned označil toto vítězství, jako své nejlepší v kariéře Formule E. Podobně to vidí i šéf týmu (bývalý jezdec WEC a F1) Allan McNish:

„Nikdy jsem takový závod neviděl, nikdy před tím. Bylo to mega vzrušující bez ohledu na to, z jakého jste tábora. Nejdřív jsem se podíval na cílovou čáru pak ještě jednou a pak už letěla sluchátka pryč. Všichni jsme v zadní části boxů skákali a poničili zadní část boxů.“

Allan McNish ještě pro e-racing365.com dodal, že to pro něj bylo, jako když v roce 1999 vyhrál Manchester United Ligu mistrů.

Ruce pro pláč u Nissanu

Nejhůře v Mexiku dopadl tým Nissan e.DAMS, který na konci závodu držel třetí (Oliver Rowland) a čtvrtou pozici (Sébastien Buemi).

Oliver Rowland v rozhovoru s novináři.

Tým však špatně naplánoval battery management a cíl neviděl ani jeden vůz, když v posledním kole oba vozy zastavily.

Sdílejte na:
Zavřít