
Před začátkem sezóny 1976 koupil kanadský ropný milionář Walter Wolf 60 % společnosti Frank Williams Racing Cars a tým se přejmenoval na Wolf–Williams Racing. Frank Williams zůstal ve funkci manažera týmu. Brzy poté se k týmu připojil Harvey Postlethwaite jako hlavní inženýr. Současně Wolf odkoupil aktiva týmu Hesketh, který se nedávno ukončil svou činnost v F1. Tým sídlil v zařízení Williams v Readingu, ale používal většinu vozů a vybavení, které dříve patřilo Hesketh Racing. Wolf zdědil vůz Hesketh 308C, používaný Hesketh Racing během posledních závodů roku 1975, a přejmenoval jej na Wolf–Williams FW05. Vůz Williams FW04 byl podobně přejmenován na Wolf–Williams FW04, ačkoli byl použit pouze v úvodním závodě sezóny, Velké ceně Brazílie 1976.
Na konci sezóny se Wolf rozhodl restrukturalizovat tým, odvolal Franka Williamse z pozice manažera a dosadil bývalého manažera týmu Lotus Petera Warra. Zklamaný Williams tým opustil a v roce 1977 založil společnost Williams Grand Prix Engineering společně s Patrickem Headem. Wolf poté odkoupil zbylý podíl Wolf–Williams Racing a tým se přejmenoval na Walter Wolf Racing.
Během sezóny 1977 Scheckter vyhrál Velkou cenu Monaka a Velkou cenu Kanady a stál 6x na stupních vítězů, což mu umožnilo skončit na druhém místě za Nikim Laudou v mistrovství světa a zajistilo Wolfovi čtvrté místo v šampionátu konstruktérů.
1978–79
Tým zůstal stejný pro sezónu 1978. Scheckter skončil čtvrtý ve Španělsku a druhý v Německu, ale WR5 brzy nahradil WR6, se kterým zakončil rok třetím místem ve Velké ceně USA a druhým v Kanadě. V mistrovství světa skončil sedmý.
V roce 1979 byl Scheckter podepsán Ferrari a Wolf najal Jamese Hunta, aby ho nahradil. Postlethwaite navrhl WR7, ten ale nebyl příliš úspěšný a během první poloviny sezóny odstoupil více než 7krát. Brzy následoval WR8. V polovině sezóny se Hunt rozhodl odejít a Wolf rychle najal Keke Rosberga, aby ho nahradil. Vzhled WR9 bohužel týmu nepřinesl větší úspěch a na konci roku, unavený jeho dobrodružstvím v F1 prodal Wolf tým Emersonovi Fittipaldimu, který sloučil jeho aktiva do Fittipaldi Automotive.