
Na počátku 70. let se amatérský závodník Teddy Yip setkal se Sidem Taylorem a souhlasil se sponzorstvím Verna Schuppana ve Formuli 5000. To vedlo k tomu, že Yip podpořil Schuppana ve Formuli 1 s týmem Ensign v roce 1974. Následovalo další angažmá v Americe se Schuppanem, a poté podpora Alana Jonese v americké sérii F5000 v roce 1976. V Austrálii vyhrál Schuppan Rothmans International Series pod Yipovým vedením ve voze Lola T332-Chevrolet v roce 1976.
Téhož roku Yip založil tým Theodore Racing, který vedl Sid Taylor. Ve formuli 1 nasadil vůz pro Patricka Tambaye. Po polovině sezóny v roce 1977, kdy Patrick Tambay získal čtyři body a skončil celkově sedmnáctý, pověřil Yip Rona Tauranaca, aby pro něj postavil nový vůz F1. Byl pojmenovaný Theodore TR1, ale měl technické problémy. Eddie Cheever se s ním nekvalifikoval na Velké ceny v Brazílii ani v Argentině. Poté vůz převzal Keke Rosberg a zvítězil s ním na mokré trati v závodě International Trophy v Silverstone. Rosberg se však kvalifikoval pouze na jedinou Velkou cenu v Jižní Africe.
V USA Yip podporoval tým Dana Gurneyho Eagle.
Theodore TR1 se dodnes objevuje v historických závodech, stejně jako Theodore N183, který řídil Roberto Guerrero.
V roce 1979 Yip pomohl financovat tým Ensign, ale auto nebylo úspěšné. Vozy řízené Derekem Dalym, Patrickem Gaillardem a Marcem Surerem nezískaly žádné body. Na konci roku Teddy Yip také financoval britský program F1 s vozem Wolf WR6 pro Davida Kennedyho a podpořil Desiré Wilsonovou, která se stala první ženou, jež vyhrála závod s vozem formule 1 – to ale šlo o národní závody.
Yip koupil tým Shadow na začátku roku 1980, přičemž do týmu přešel i Kennedy. Výsledky však byly špatné a tým byl na pokraji zániku. V polovině sezóny se Yip rozhodl přehodnotit své zapojení do závodění a většinu ostatních aktivit ukončil, aby se mohl soustředit jen na formuli 1.
Ve spolupráci se Sidem Taylorem a Julianem Randlesem založil Theodore Racing Ltd. a najal Tonyho Southgatea a týmového manažera Jo Ramíreze. Nový vůz nazvaný TY01 řídil Patrick Tambay na začátku roku 1981. Po odchodu Tambaye do Ligieru převzal řízení Marc Surer. Stejný vůz byl vylepšen pro rok 1982, ale ukázalo se, že malé týmy nemohly snadno přežít v éře turbo motorů.
Yip spojil Theodore s týmem Ensign a použil design Ensign N183 navržený Nigelem Bennettem. Tým najal Johnnyho Cecotta a Roberta Guerrera, ale na konci sezóny byl tým uzavřen.
V roce 1983 se ve voze Theodore objevil bývalý jezdec Brian Henton na nemistrovském závodě šampionů, kde skončil čtvrtý, což bylo nejlepší umístění týmu v této sezóně.