Šéf Hondy připustil, že problémy při výrobě letošního motoru podcenili

Šéf Hondy připustil, že problémy při výrobě letošního motoru podcenili

Všichni doufali, že Honda nasadí do nové sezóny mnohem lepší motor, než tomu bylo v posledních dvou letech. Jenže opak je pravdou. Sám šéf Hondy Yusuke Hasegawa přiznává, že při výrobě nové pohonné jednotky byli laxní.

Japonec doufal, že nový motor Hondy bude srovnatelný s loňskou pohonnou jednotkou Mercedesu. Ale již v předsezónních testech přišlo hořké zklamání. Motor byl nespolehlivý a jezdci si stěžovali také na nedostatek výkonu.

Honda využila zbytek tokenů na vývoj motoru, který je nyní o deset kilo lehčí a jeden centimetr nižší, s nadějí na lepší výsledky. Ačkoliv ve Velké ceně Austrálie nebyla výkonnost dostatečná, tak se Fernando Alonso pohyboval na konci nejlepší desítky, dokud nebyl nucen odstoupit kvůli problémům se zavěšením. Avšak alespoň jedno pozitivum si ze závodu Honda odnesla: jeden vůz poháněný jejich pohonnou jednotkou přeci jen cíl spatřil, i když s propastnou dvoukolovou ztrátou…

 „Po pravdě řečeno jsme si mysleli, že to bylo až moc jednoduché, ale vyrobit tuto novou technologii bylo velmi obtížné. Byla to moje chyba,“ přiznává Hasegawa pro Motorsport.com „Na dynamometru jsme zaznamenali s jednoválcem celkem dobrý pokrok, ale jakmile jsme celý šestiválcový motor dokončili, měli jsme mnoho problémů.“

„Jednoválec jsme dostali na celkem dobrou úroveň, ale když jsme úplně tu samou specifikaci přenesli do šestiválce, tak to nefungovalo. Jsme opravdu zklamaní. Když jsme to zpozorovali, bylo už pozdě,“ vysvětluje Hasegawa, jehož tým odhalil nedostatky během Vánoc.

„Když jsme problémům přišli na kloub, už bylo na čase potvrdit finální specifikace, tudíž jsme potřebovali udělat kompromis.“

Dalším problémem Hondy, vedle nedostatku výkonu a nespolehlivosti, jsou silné vibrace. „Máme silné vibrace. Jediné, co vám k tomu mohu říci, je, že na dynamometru jsme tak velké problémy neměli. Když přidáte převodovku, hnací hřídel a pneumatiky, tak to dost rezonuje. Šasi z toho neobviňuji. Tuto situaci musíme uskutečnit také na dynamometru.“

V továrně Hondy probíhají intenzivní práce na novém balíku, jenž by měl být nasazený při květnové Velké ceně Španělska.

„Pokud najdeme dobré řešení, tak musíme motor vyměnit pro pátý nebo šestý závod, takže do té doby chci naší specifikaci zaktualizovat. Na jednoválci jsme už dosáhli celkem dobré výkonnostní úrovně, a to musíme přenést do šestiválcového motoru,“ přibližuje plány Hondy japonský inženýr.

„Přestože se musíme stále zlepšovat, tak jsme si jistí, že se na tuto úroveň dostaneme,“ uzavřel Hasegawa.

Sdílejte na:
Zavřít