
Sauber je poháněn rok starým agregátem Ferrari, tudíž, co se výkonnosti týká, na ostatní týmy ztrácí. Švýcaři ale již vloni oznámili, že s ním odjedou celou sezonu, i když to bude znamenat, že v průběhu sezóny je pravděpodobně čeká ještě větší propad.
Již předsezónní testy ukázaly, že loňská verze motoru od Italů bude pro Sauber hendikepem, což se potvrdilo i v Austrálii.
Ovšem stáj z Hinwillu počítala s tím, že ani v průběhu sezóny nebudou moci nasadit novou pohonnou jednotku. V rozhovoru pro Motorsport.com to také potvrdila sama šéfka týmu Monisha Kaltenborn: „Ne, věděli jsme to.“
Kaltenbornová ale nechce dělat ukvapené závěry a chce počkat na to, jak si povedou v dalších závodech. „Je příliš brzo na to soudit, jak jsme na tom z pohledu motoru, protože Austrálie není rozhodně reprezentativní tratí. Musíme několik závodů počkat. Pak se uvidí, jak hodně ztrácíme,“ zdůrazňuje.
V Sauberu věřili, že jejich vstup do sezóny bude lepší, ale doplatili na pozdní začátek práce na letošním monopostu. Drobné aktualizace plánují nasadit již pro nedělní závod v Šanghaji.
„Doufali jsme, že budeme lepší, protože jsme stavěli na několika nových konceptech. Avšak ostatní začali pracovat na nových pravidlech dříve. Po testech věděli, kde musejí udělat změny.“
„My musíme vyvíjet, na což máme také vývojový plán. Některé součástky nasadíme v tomto závodě. Potom v Bahrajnu nás čeká intenzivní testovací program. Tam nasadíme větší balík a od toho se odrazíme,“ prozrazuje pětačtyřicetiletá Indka.