
Nico Rosberg po nějaké době opět překonal Lewise Hamiltona a vzal si pole-position. Jeho týmový kolega na něj ztratil téměř dvě desetiny. Druhou řadu obsadil Williams s Bottasem na třetím a Massou na čtvrtém místě.
Výsledky
P | # | Jezdec | Konstruktér | Q1 | Q2 | Q3 | K | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:33.671 | 1:32.950 | 1:32.506 | 0 | |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:33.611 | 1:32.982 | 1:32.703 | 0 | |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Williams | 1:34.301 | 1:33.443 | 1:33.128 | 0 | |
4. | 19 | Felipe Massa | Williams | 1:34.483 | 1:33.551 | 1:33.527 | 0 | |
5. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:34.497 | 1:33.675 | 1:33.740 | 0 | |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:35.593 | 1:34.466 | 1:34.075 | 0 | |
7. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren | 1:34.930 | 1:34.229 | 1:34.242 | 0 | |
8. | 22 | Jenson Button | McLaren | 1:35.150 | 1:34.648 | 1:34.317 | 0 | |
9. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:35.517 | 1:34.784 | 1:34.432 | 0 | |
10. | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:34.984 | 1:34.771 | 1:34.548 | 0 | |
11. | 25 | Jean–Éric Vergne | Toro Rosso | 1:35.155 | 1:34.984 | 0 | ||
12. | 11 | Sergio Pérez | Force India | 1:35.439 | 1:35.089 | 0 | ||
13. | 26 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:35.210 | 1:35.092 | 0 | ||
14. | 27 | Nico Hülkenberg | Force India | 1:35.000 | 1:35.099 | 0 | ||
15. | 99 | Adrian Sutil | Sauber | 1:35.736 | 1:35.364 | 0 | ||
16. | 21 | Esteban Gutiérrez | Sauber | 1:35.308 | 1:35.681 | 0 | ||
17. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:35.917 | 0 | |||
18. | 8 | Romain Grosjean | Lotus | 1:35.984 | 0 | |||
19. | 9 | Marcus Ericsson | Team Caterham | 1:36.813 | 0 | |||
20. | 17 | Jules Bianchi | Marussia | 1:36.943 | 0 | |||
21. | 10 | Kamui Kobayashi | Team Caterham | 1:37.015 | 0 | |||
22. | 4 | Max Chilton | Marussia | 1:37.481 | 0 |
Komentář
Kvalifikace začíná v 7:00.
Vítejte u komentáře k ranní kvalifikaci na Velkou cenu Japonska!
Jasnými favority na pole-position i zítřejší závod jsou jednoznačně vozy Mercedesu. Mezi oběma piloty to vypadá velmi vyrovnaně. Rosberg a Hamilton v trénincích vypadali velmi vyrovnaně. V prvním tréninku byl rychlejší Rosberg, v druhém Hamilton a v dnešním velmi brzkém třetím tréninku byl opět nejrychlejší Rosberg, Hamilton naboural. Za Mercedesy to vypadá na souboj mezi Ferrari, Williamsy a Red Bully, ale vypadá to, že Williams zde bude mít výhodu díky silným motorům.
Více o prvním tréninku zde.
Více o druhém tréninku zde.
Více o třetím tréninku zde.
Více o okruhu Suzuka zde.
Pirelli na vysokorychlostní zakroucenou Suzuku přivezlo to nejtvrdší, co má – oranžovou tvrdou směs a bílou středně tvrdou. Rychlostní rozdíl mezi nimi odhaduje na zhruba 0,6 – 0,8 sekundy v kvalifikaci. V závodě to bude o něco víc.
Q1
Před první části kvalifikace Mercedes usilovně pracuje na připravení vozu pro Hamiltona, který boural ve třetím tréninku. Práce probíhají také na vozu Kimiho Räikkönena, o kterém se šušká, že kvůli technickému problému možná ani nestihne kvalifikaci. Fin se trápil už v pátečních trénincích a v dnešním třetím tréninku právě kvůli technice zabalil dříve.
Nakonec Hamilton i Räikkönen kvalifikaci stihnou. Mercedes Hamiltona byl v pořádku a tým nemusel měnit šasi ani převodovku. Räikkönen musel měnit kompletní pohonnou jednotku, Ferrari mu dalo starší motor a tvrdí, že udělalo časový rekord ve výměně pohonné jednotky.
18:00 – Zelená světla na konci pitlane, první část kvalifikace začala. Domácí Kamui Kobayashi je prvním na trati.
16:00 – Několik vozů už je v měřeném kole, mezi nimi třeba již zmiňovaný Kobayashi a Kvyat. Na trati už jsou skoro všechny vozy krom McLarenů, Red Bullů a Ericssona.
15:00 – McLareny už jsou na trati také. Očekává se, že většina týmů na čele se skrze Q1 dostane na tvrdé směsi pneumatik. Marussie, Caterhamy a Sutil v Sauberu už ale jedou na středně tvrdé směsi.
13:00 – Po prvních letmých kolech je na čele Hamilton, jeho první kolo bylo o šest setin rychlejší než Rosbergovo. Za Mercedesy jsou Williamsy, Vergne, Räikkönen atd.
12:00 – Alonso se nyní posunul na páté místo za Williamsy. Magnussen a Button jdou za něj.
10:00 – V odstupové zóně jsou zatím oba Caterhamy, obě Marussie, Perez a Grosjean. Red Bully už zajely kola a jsou na osmém a devátém místě ve prospěch Vettela.
9:00 – Momentálně třetí Bottas na prvního Hamiltona ztrácí téměř sedm desetin.
8:00 – Většina vozů je nyní v boxech, vypadá to, že Mercedesy jsou v bezpečí a už asi nebudou muset vyjíždět znovu. Mezitím je v letmém kole Vettel.
6:30 – Vettel se však nezlepšuje a zůstává osmý. Ricciardo se také nezlepšuje a zůstává devátý. Zlepšil se Kobayashi a posouvá se na dvacáté místo před Bianchiho.
5:00 – Bianchi je nyní v letmém kole, Kobayashi byl o dvě desetiny rychlejší než on při svém předchozím pokusu. Caterham do Japonska jel se sliby, že dožene Sauber a Lotus, avšak stále má potíže i s Marussií.
4:00 – Bianchi se velmi zlepšil a jde dokonce na devatenácté místo před Ericssona. V odstupové zóně je stále i Perez a Grosjean, Perez je nyní v letmém kole na středně tvrdých pneu, ale moc rychle nevypadá.
3:00 – Perez se dramaticky zlepšil v druhém a třetím sektoru a jde na jedenácté místo.
2:00 – Zlepšuje se nyní i Räikkönen na střední směsi, jde na sedmé místo. Hülkenberg se zlepšil na osmé místo.
1:00 – V odstupové zóně jsou oba Caterhamy, obě Marussie a oba Saubery. Všichni jsou ještě v letmých kolech.
0:00 – Bianchi už se nezlepšuje, Gutierrez se zlepšil o hodně a jde na dvanácté místo. Grosjean je stlačen na sedmnácté místo do odstupové zóny. Grosjean se nezlepšuje. Sutil se ale zlepšuje na šestnácté místo a oba Lotusy jsou tak v odstupové zóně. Ericsson se zlepšil a posunul se na devatenácté místo.
Konec Q1! Nejrychlejší byl Hamilton, odstupují Maldonado, Grosjean, Ericsson, Bianchi, Kobayashi a Chilton.
Velmi těsné to bylo pro oba Red Bully, Vettel byl čtrnáctý a Ricciardo patnáctý, jenom kousek od sestupových pozicí.
Pastor Maldonado bude díky penalizaci za šestý motor startovat z posledního místa, na startu Velké ceny Ruska bude ještě posunut na startu o dalších pět míst.
V první části kvalifikace vypadly obě Marussie, oba Caterhamy a oba Lotusy.
Q2
15:00 – Zelená světla, je tu druhá část, ale na trať se nikdo moc nežene.
14:00 – Prvními na trati jsou Sutil, Perez, Massa a Bottas.
13:00 – Rosberg s Räikkönenem se také připojují. Hamilton vyjíždí za nimi.
12:00 – Všichni už samozřejmě vyjíždějí na středně tvrdých pneumatikách. Na maximálce je zatím dnes nejrychlejší Bottas – 315km/h. Nyní Bottas jako jeden z prvních v měřeném kole. Před ním jsou ještě Sutil a Perez.
10:00 – Po prvních letmých kolech je na čele zatím Rosberg, byl o tři setiny rychlejší než Hamilton. Za nimi je Bottas, Alonso, Massa a Räikkönen. Fin však už má velký odstup – 7 desetin.
8:30 – Vettel s Ricciardem se jen tak tak vejdou do TOP10 – Vettel je opět o něco rychlejší, také tu už čtyřikrát vyhrál.
7:00 – Magnussen překonává Räikkönena a jde na šesté místo. Na osmém za Räikkönenem je Button. Perez a Kvyat se nyní dostali na deváté a desáté místo, čímž vysunuli oba Red Bully mimo prvních deset.
5:00 – Všichni jsou nyní v boxech a připravují se na druhé pokusy – bude to velmi těsné a napínavé.
3:30 – Bottas se jako první pouští podruhé na trať. Momentálně je třetí a na Rosberg ztrácí masivních osm desetin.
2:00 – Všichni na trati, kromě obou Mercedesů, ty už asi na trať nevyjedou, mají velmi pohodlný náskok.
0:00 – Čas vypršel a čeká se na poslední časy. Bottas se zlepšil o tři desetiny, ale na Mercedesy stále ztrácí pět desetin. Vettel i Ricciardo se zlepšují. Ricciardo je momentálně šestý, Vettel osmý. V odstupové zóně jsou Toro Rossa, Force Indie a Saubery. Dokáže se někdo z nich zlepšit? Sutil ne, Gutierrez ne, Hülkenberg ne, Kvyat ne, Vergne také ne a Perez to vzdává a zajíždí do boxů.
Konec Q2! Nejrychlejší Rosberg, končí Vergne, Perez, Kvyat, Hülkenberg, Sutil a Gutierrez.
Vettel to měl těsně, byl pouze o dvě desetiny rychlejší než Vergne, ale nakonec se do TOP10 i s Ricciardem vešel, stejně jako oba Mercedesy, Williamsy, Ferrari a McLareny.
Räikkönen se starou použitou pohonnou jednotkou je na rovinkách o 10km/h pomalejší než Alonso.
S ohledem na aktuální předpovědi bude zítra při startu závodu opravdu průtrž mračen a mohli bychom se dočkat startu za Safety Carem, což dělá kvalifikaci ještě důležitější.
Vypadly oba Saubery, obě Force Indie a obě Toro Rossa.
Q3
12:00 – Bottas jako první stojí na světlech a se zelenou se pouští na trať.
10:00 – Na trati všichni krom Räikkönena.
9:00 – Bottas jako první v měřeném kole. Räikkönen stále v boxech. Že by další technické potíže pro Fina?
8:00 – První Bottasovo kolo 1:33.329, Massa je o dvě desetiny pomalejší. Dobrá úvodní kola. Hamilton s Rosbergem a Alonsem jsou v letmých kolech.
7:30 – Rosberg jde na první místo s časem 1:32.629.
7:00 – Hamilton pokazil prostřední sektor a jde na druhé místo, tři desetiny na Rosberg ztratil. Alonso na pátém, za ním Magnussen, Ricciardo, Button, Vettel. Räikkönen stále v garáži.
5:00 – Räikkönen pravděpodobně bude mít pouze jeden pokus. Jednu sadu středních pneu totiž použil už v Q1, takže Ferrari pravděpodobně jen šetří pneu, protože ví, že se starým motorem nebude moc vepředu.
3:00 – Všichni vyjíždí na trať- včetně Räikkönena.
2:00 – V měřeném už je Sebastian Vettel, který je momentálně devátý.
0:30 – Ricciardo se posouvá na šesté místo, Vettel na sedmé. Stíhají ještě jedno kolo. Botas se zlepšuje a už ztrácí pouze jednu desetinu na třetího Hamiltona, další pokus ale už dělat nebude.
0:00 – Rosberg se zlepšuje o další desetinu. Hamilton je v měřeném kole. Hamilton se zlepšuje, ale ne o dost! Zůstává na druhém místě se ztrátou přes desetinu a půl. Magnussen s Buttonem se oba dostávají před Vettela.
KONEC KVALIFIKACE! Pole-position získává Nico Rosberg. Za ním Hamilton, Bottas, Massa, Alonso, Ricciardo, Magnussen, Button, Vettel a Räikkönen.
Räikkönen byl ve svém jediném pokusu o desetinu pomalejší než Sebastian Vettel, oba měli problémy v trénincích s technikou a pravděpodobně na to doplatili. Ricciardo byl o čtyři desetiny rychlejší než Vettel, Alonso o osm desetin rychlejší než Räikkönen.
Toho využily McLareny, které jsou na sedmém a osmém místě mezi Red Bully.
Bottas nakonec na pole-position ztratil 6 desetin, což není zase tak strašně, vzhledem k tomu, co jsme viděli třeba v Belgii.
To je pro dnešek vše, uvidíme se opět zítra v osm hodin ráno, kdy začíná Velká cena Japonska, která bude stoprocentně na mokru, takže se máme na co těšit.