Red Bull si stěžoval na DAS, ten je ale legální

Red Bull si stěžoval na DAS, ten je ale legální

Mercedes se rozhodl nasadit na Red Bull Ringu revoluční systém DAS, který za jízdy upravuje sbíhavost pneumatik. Red Bullu se novinka nejevila jako legální a podal proti němu protest. Ten ale FIA zamítla.

Mercedes během předsezónních testů představil speciální systém, který přitažením či odtažením volantu upravuje sbíhavost předních pneumatik a tím snižuje jejich odpor a opotřebení.

Rivalům se pochopitelně revoluční systém, jenž dostal jméno DAS (dual-axis steering), zdál být za hranou technických pravidel. Jen Red Bull ale dotáhl celou věc až k projednání s FIA.

Šéf Red Bullu Christian Horner v pátek oznámil, že bude požadovat vyšetření systému, ale nebylo jisté, zda tým podá oficiální stížnost.

FIA v průběhu pátečního dne oznámila, že se Red Bull na FIA odvolal a na oba vozy Mercedesu, které během pátečních tréninků systém DAS využívaly, podal stížnost.

Po mítinku, který se konal v pátek večer, FIA shledala systém DAS legálním. Mercedes ještě před prvním nasazením s FIA diskutoval o interpretaci pravidel, aby později nedošlo k vzájemnému nedorozumění.

Systém DAS pravidla zjednodušeně řešeno neporušuje, jelikož jezdec pomocí volantu řídí pohyb kol. V tuto chvíli je irelevantní, zda zatáčením mění směr jízdy, nebo zda axiálním pohybem upravuje sklon pneumatik vůči vozovce.

Sdílejte na:
Zavřít