
Páteční ráno na japonské Suzuce otevřel nejlepším časem Rosberg. Následovaný Hamiltonem, za kterým se seřadili jezdci Ferrari, Red Bullu a Force Indie. Grosjeanovi opět selhaly brzdy, Alonso boural a Palmera zastavila elektronika.
Úvodní trénink probíhal v celkem poklidném duchu. Jezdci po svých instalačních kolech zajeli zpět do boxů. První měřené kolo bylo zaznamenáno do tabulky až nějakých patnáct minut po startu, a to Sergiem Pérezem, který ho zajel v hodnotě 1:34.168. Poté postupně vyjížděli i ostatní v pořadí Pascal Wehrlein, Esetban Ocon a další.
Po uplynulé půl hodině šly do čela opět Mercedesy. Nejprve to byl Lewis Hamilton s kolem v hodnotě 1:33.967 a vzápětí ho na čele vystřídal Nico Rosberg, který byl o dvě desetiny rychlejší. Mohli jsme si také všimnout, že se Force India rozhodla vyzkoušet ochranu hlavy, tzv. svatozář, kterou nasadila na vůz Péreze. Fernando Alonso po nevybrané zatáčce boural, ale naštěstí se dokázal se svým vozem vrátit zpátky na trať a dojet do boxů.
Oba piloti Mercedesu nebyli v určitých částech tréninku se svými stroji zcela spokojeni. Brit si stěžoval na nedostatek rychlosti a Němec zase na nedotáčivost. Stejně tomu bylo i u Ferrari, které Sebastian Vettel žádal o překontrolování ovladatelnosti také kvůli nedotáčivosti v některých zatáčkách.
V polovině tréninku bylo na trati pusto prázdno, jelikož byli všichni piloti v boxech, aby odevzdali požadované specifikace gum. Krátce před čtvrtou hodinou prolomil hrobové ticho nad Suzukou Kevin Magnussen.
Kimi Räikkönenovi se podařilo rozdělit Mercedesy a jeho týmový kolega Vettel se dokonce na chvíli dostal do čela, kde se ale moc dlouho neohřál. Překonal ho totiž Rosberg o celou 1 sekundu, přičemž oba byli na měkkých pneumatikách.
Zdá se, že Romaina Grosjeana se problémy s brzdami ne a ne pustit. Francouzovi opět selhaly a při kontaktu s bariérou si poničil přední křídlo.
Toro Rosso si vymyslelo zajímavou šifru pro komunikaci s Daniilem Kvyatem. Rus informoval boxovou zídku, že je chobotnice zpátky. Na konci tréninku tým na twitteru vysvětlil, že tou „chobotnicí“ byl myšlen kousek pneumatiky, který uvízl na anténě.
Několik minut před koncem zastavila technika Jolyona Palmera, přesněji elektronika. Brit se zpět na trať již nevrátil a obsadil poslední místo. Ostatně problémy nastaly i na voze Fernanda Alonsa, pro kterého skončil trénink také předčasně.
Na prvních osmi místech se seřadili jezdci Mercedesu, Ferrari, Red Bullu a Force Indie, při čemž ti lepší z dvojic byli Rosberg, Vettel, Ricciardo a Hülkenberg. Nejlepší desítku uzavřeli Alonso s Bottasem.
Velká cena Japonska 2016 (1. trénink)
P | # | Jezdec | Konstruktér | Čas | K | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:32.431 | 24 | |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:32.646 | 21 | |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:33.525 | 19 | |
4. | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:33.817 | 17 | |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:34.112 | 23 | |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull | 1:34.379 | 26 | |
7. | 27 | Nico Hülkenberg | Force India | 1:34.530 | 28 | |
8. | 11 | Sergio Pérez | Force India | 1:34.767 | 30 | |
9. | 14 | Fernando Alonso | McLaren | 1:35.003 | 10 | |
10. | 77 | Valtteri Bottas | Williams | 1:35.381 | 31 | |
11. | 26 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:35.446 | 23 | |
12. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:35.672 | 27 | |
13. | 22 | Jenson Button | McLaren | 1:35.677 | 24 | |
14. | 8 | Romain Grosjean | Haas | 1:35.688 | 17 | |
15. | 12 | Felipe Nasr | Sauber | 1:35.967 | 15 | |
16. | 19 | Felipe Massa | Williams | 1:36.169 | 23 | |
17. | 21 | Esteban Gutiérrez | Haas | 1:36.219 | 21 | |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:36.294 | 19 | |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Renault | 1:36.822 | 30 | |
20. | 31 | Esteban Ocon | Manor Racing |
1:37.797 | 29 | |
21. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor Racing | 1:37.966 | 24 | |
22. | 30 | Jolyon Palmer | Renault | 1:37.992 | 13 |