První trénink v Suzuce v režii Mercedesu, Grosjean s Alonsem bourali

První trénink v Suzuce v režii Mercedesu, Grosjean s Alonsem bourali

Páteční ráno na japonské Suzuce otevřel nejlepším časem Rosberg. Následovaný Hamiltonem, za kterým se seřadili jezdci Ferrari, Red Bullu a Force Indie. Grosjeanovi opět selhaly brzdy, Alonso boural a Palmera zastavila elektronika.

Úvodní trénink probíhal v celkem poklidném duchu. Jezdci po svých instalačních kolech zajeli zpět do boxů. První měřené kolo bylo zaznamenáno do tabulky až nějakých patnáct minut po startu, a to Sergiem Pérezem, který ho zajel v hodnotě 1:34.168. Poté postupně vyjížděli i ostatní v pořadí Pascal Wehrlein, Esetban Ocon a další.

Po uplynulé půl hodině šly do čela opět Mercedesy. Nejprve to byl Lewis Hamilton s kolem v hodnotě 1:33.967 a vzápětí ho na čele vystřídal Nico Rosberg, který byl o dvě desetiny rychlejší. Mohli jsme si také všimnout, že se Force India rozhodla vyzkoušet ochranu hlavy, tzv. svatozář, kterou nasadila na vůz Péreze.  Fernando Alonso po nevybrané zatáčce boural, ale naštěstí se dokázal se svým vozem vrátit zpátky na trať a dojet do boxů.

Oba piloti Mercedesu nebyli v určitých částech tréninku se svými stroji zcela spokojeni. Brit si stěžoval na nedostatek rychlosti a Němec zase na nedotáčivost. Stejně tomu bylo i u Ferrari, které Sebastian Vettel žádal o překontrolování ovladatelnosti také kvůli nedotáčivosti v některých zatáčkách.

V polovině tréninku bylo na trati pusto prázdno, jelikož byli všichni piloti v boxech, aby odevzdali požadované specifikace gum. Krátce před čtvrtou hodinou prolomil hrobové ticho nad Suzukou Kevin Magnussen.

Kimi Räikkönenovi se podařilo rozdělit Mercedesy a jeho týmový kolega Vettel se dokonce na chvíli dostal do čela, kde se ale moc dlouho neohřál. Překonal ho totiž Rosberg o celou 1 sekundu, přičemž oba byli na měkkých pneumatikách.

Zdá se, že Romaina Grosjeana se problémy s brzdami ne a ne pustit. Francouzovi opět selhaly a při kontaktu s bariérou si poničil přední křídlo.

Toro Rosso si vymyslelo zajímavou šifru pro komunikaci s Daniilem Kvyatem. Rus informoval boxovou zídku, že je chobotnice zpátky. Na konci tréninku tým na twitteru vysvětlil, že tou „chobotnicí“ byl myšlen kousek pneumatiky, který uvízl na anténě.

Několik minut před koncem zastavila technika Jolyona Palmera, přesněji elektronika. Brit se zpět na trať již nevrátil a obsadil poslední místo. Ostatně problémy nastaly i na voze Fernanda Alonsa, pro kterého skončil trénink také předčasně.

Na prvních osmi místech se seřadili jezdci Mercedesu, Ferrari, Red Bullu a Force Indie, při čemž ti lepší z dvojic byli Rosberg, Vettel, Ricciardo a Hülkenberg. Nejlepší desítku uzavřeli Alonso s Bottasem.

Velká cena Japonska 2016 (1. trénink)

P #   Jezdec Konstruktér Čas K
 1. 6 Nico Rosberg Mercedes 1:32.431 24
 2. 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:32.646 21
 3. 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:33.525 19
 4. 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:33.817 17
 5. 3 Daniel Ricciardo Red Bull 1:34.112 23
 6. 33 Max Verstappen Red Bull 1:34.379 26
 7. 27 Nico Hülkenberg Force India 1:34.530 28
 8. 11 Sergio Pérez Force India 1:34.767 30
 9. 14 Fernando Alonso McLaren 1:35.003 10
 10. 77 Valtteri Bottas Williams 1:35.381 31
 11. 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:35.446 23
 12. 55 Carlos Sainz Toro Rosso 1:35.672 27
 13. 22 Jenson Button McLaren 1:35.677 24
 14. 8 Romain Grosjean Haas 1:35.688 17
 15. 12 Felipe Nasr Sauber 1:35.967 15
 16. 19 Felipe Massa Williams 1:36.169 23
 17. 21 Esteban Gutiérrez Haas 1:36.219 21
 18. 9 Marcus Ericsson Sauber 1:36.294 19
 19. 20 Kevin Magnussen Renault 1:36.822 30
 20. 31 Esteban Ocon Manor Racing
1:37.797 29
 21. 94 Pascal Wehrlein Manor Racing 1:37.966 24
 22. 30 Jolyon Palmer Renault 1:37.992 13
Sdílejte na:
Zavřít