Pro Verstappena je zlomené zavěšení po přejetí „Verstopperu“ záhadou

Pro Verstappena je zlomené zavěšení po přejetí „Verstopperu“ záhadou

Pro Maxe Verstappena skočila kvalifikace na GP USA už v její první části, když se mu zlomilo po přejezdu příčného retardéru zavěšení. Oprávněně se obává 15. zatáčky, která by mohla být během závodu klíčová.

Nizozemec se mohl bez problémů dostat do třetí kvalifikace. Jenže v prvním segmentu při jednom ze svých pokusů najel v patnácté zatáčce na nově nainstalovaný retardér a zlomilo se mu zavěšení pravého zadního kola.

Mechanici jeho RB14 opravit nestihli a Verstappen se tak zařadil za obě Toro Rosso na patnáctou příčku. Nicméně, jak v posledních závodech ukázal, tak dokáže do boje o přední místa promluvit i v případě, že startuje ze zadních pozic.

 „Je to zvláštní. Předtím jsme retardér taky vždycky přejížděli, protože je zatáčka o něco širší a proto rychlejší.“

„Téměř každý přes tyto oranžové retardéry na výjezdech ze zatáček přejížděl. Avšak žádné jiné auto se neponičilo,“ popisuje Verstappen, pro kterého je zlomené zavěšení záhadou. Onen retardér na oficiálním profilu okruhu COTA vtipně a trefně pojmenovali „Verstopper“. Kromě 15. zatáčky byly přidány také na vnitřek rychlých pravotočivých zatáček 16. a 17.

Meet the Verstopper. #USGP pic.twitter.com/MjVdvByMTi

— Circuit of The Americas (@COTA) 18. října 2018

Paradoxně tam byly přidány kvůli němu, aby nedošlo k situaci z loňského roku, kdy si předjíždění Kimiho Räikkönena trať zkrátil a získal tím jasnou výhodu, přesto vyvázl bez trestu.

Připomíná však, že retardéry byly v jiných zatáčkách už dříve, ale nikdy s tím problémy nebyly. Podle svých slov je přejížděl mnohokrát i vloni, avšak tehdy se nic nestalo. „Prostě to byla hloupá shoda náhod,“ shrnul poradce Red Bullu Helmut Marko. A podle jeho soupeře z Force Indie Estebana Ocona to byla jednoduše „smůla“.

Ovšem třeba takový Hamilton to zcela vůbec nevidí jako smůlu: „Max tu rád používá hodně trati, jak z dřívějška víme.“

Ale lídr šampionátu podotýká, že on nad tím nepřemýšlel, jestli retardér přejede, či nikoliv. Ale ani jednou jej nepřejel. Zatímco jeho týmu to dělalo docela dost vrásky na čele.

Britův rival v boji o titul mistra světa Sebastian Vettel a Ferrarndo Alonso se inkriminovaným místům raději preventivně vyhýbali. Protože oni patří k těm pilotům, kteří využívají vnější část trati, neboť podle všeho mohou poté do zatáčky najet mnohem rychleji.

Přesto, že byl patnáctým nejrychlejším, bude startovat ze třináctého místa. Protože obě Toro Rossa, která se umístila před ním, se na startu postaví kvůli penalizaci do poslední řady.

Verstappen očekává, že dostat se před jezdce ze středu pole opět nebude žádným problémem, protože jeho vůz by měl být na tamější trati konkurenceschopný. Nicméně Ferrari a Mercedes pro něj zůstává nedosažitelný.

„Myslím si, že dnes byli moc rychlí,“ zhodnotil výkon svých soupeřů. „Stejně jsme si nemysleli, že budeme mít v kvalifikaci šanci.“

Podle něj nebude hrát absolutně žádnou roli, že Sebastian Vettel bude startovat až za Danielem Ricciardem. Předpokládá totiž, že Australana červený vůz okamžitě překoná.

V závodě se bude snažit co nejvíce vyhýbat své „kvalifikační noční můře“ a dostat se do běžného závodního tempa Red Bullu. „Ale to by v závodě beztak neměl být problém. Protože to není dobré pro pneumatiky, stejně nepoužíváme tolik z trati. Proto by to mělo proběhnout v pohodě.“

Sdílejte na:
Zavřít