Fan-store.cz

Předsezónní testy nebudou reprezentativní, říká James Allison

Předsezónní testy nebudou reprezentativní, říká James Allison

Předsezónní testy, které se odehrávají v Barceloně, nebudou reprezentativní z pohledu chování pneumatik, říká technický ředitel Mercedesu James Allison.

Italský výrobce pneumatik Pirelli zvolil agresivnější strategii pro tento rok a vyrobil nové nejměkčí pneumatiky, které se nazývají hypersofty.  Celkově budeme mít 7 různých sad pneumatik do sucha a 2 druhy pneumatik do mokra.

Here’s our 2018 #Fit4F1 tyre-spotting guide! https://t.co/GkK0BDxMtm pic.twitter.com/nW8mbMPPq4

— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 23. listopadu 2017

Týmy měly šanci si vyzkoušet nové pneumatiky v posledních testech sezóny 2017, které se konaly v listopadu na okruhu v Abu Dhabi a popřípadě doladit své předpoklady k pneumatikám. Rovněž týmy musely nominovat sady pneumatik na prvních pět závodů sezóny 2018 do konce prosince.

Okruh v Barceloně má tradičně velice agresivní povrch k pneumatikám, ale tento povrch byl v lednu nahrazen novým asfaltem. Díky této změně budou všechna data, které týmy získají na okruhu relativní, a rovněž data z minulé sezóny budou k ničemu. Podle předpovědi počasí se očekává déšť, takže se předpokládá, že se nevyužije tolik suchých sad pneumatik jako v minulosti.

Technický ředitel Mercedesu James Allison řekl: „Nikdy není jednoduché zjistit při předsezónních testech v Barceloně všechny informace o pneumatikách, které chcete, z důvodu chladného počasí se pneumatiky nechovají stejně jako když závodíme.“

„Okruh v Barceloně má zvláště agresivní povrch a pneumatiky se při chladném počasí degradují více než normálně.“

„Tento rok to bude zajímavé, protože nový povrch je hladší a pneumatiky by se neměly tolik opotřebovávat.“

„To ale nutně nemusí znamenat, že tyto údaje budou reprezentativní po zbytek sezóny.“

„Bude to výzva, ale naše omezení je stejné jako u všech ostatních, takže prostě potřebujeme fungovat co nejefektivněji a musíme získat co nejvíce zkušeností v těch osmi testovacích dnech, které máme k dispozici.“

James Allison věří, že týmy mají dostatek informací z posledních testů v Abu Dhabi a díky tomu jsou na stejné úrovni.

„Měli jsme stejně velkou šanci jako ostatní, abychom se naučili všechno, co budeme potřebovat“ uvádí dále technický ředitel Mercedesu.

„Jistěže je to pouze jedna trať, která je milá na pneumatiky a jedny testy na konci sezóny. Z toho musíme získat všechno, co budeme potřebovat na první výběr pneumatik, který děláme na slepo… no… není to úplně výběr na slepo, vycházíme z testů v Abu Dhabi.“

„Takže bychom rádi testovali celý čas a učili se znovu a znovu tyto věci.“

„Jsou tu rovné podmínky pro všechny, měli jsme dobré testy a cítili jsme, že máme program, který nám dovolil naučit se, co nejvíce v té době.“

„Doufáme, že naše hodnocení ohledně výběru pneumatik pro první závody je správné, protože se učíme, jak pneumatiky fungují dříve, než se prokáží jejich skutečné vlastnosti na trati“ dodává James Allison.

Sdílejte na: