Pneumatiky jsou v Mexiku nevyzpytatelné, jak popisuje Hamilton

Pneumatiky jsou v Mexiku nevyzpytatelné, jak popisuje Hamilton

Lewis Hamilton si vyjel v sobotní kvalifikaci pole position, ale jak sám říká, bylo za tím mnoho práce. Pneumatiky jsou neposlušné a přimět je ke správnému fungování je pořádný oříšek.

V prvním tréninku byly podmínky velmi chladné, takže se pneumatiky chovaly naprosto odlišně než za běžných teplot. Jenže v sobotu v závěrečném tréninku na jezdce čekalo překvapení. Trať byla mnohem teplejší. Mnoho jezdců mělo problémy svoje vozy tomu přizpůsobit.

„Hned jsem se tu cítil dobře, jako posledně v Texasu. I když je oříšek dostat pneumatiky do chodu,“ řekl trojnásobný mistr světa z let 2008, 2014 a 2015. „Vyvážení auta se mění při minimálních změnách podmínek. Třeba to musíte přizpůsobit na jedno jediné kolo. Někdy je těžké vysvětlit, jak je doopravdy těžké dostat pneumatiky do správného provozního okna. Na této trati na pneumatiky nepůsobí žádné obrovské síly z jednoduchého důvodu – protože je tu tak řídký vzduch. Jezdíme s maximálním nastavením křídla, ale přesto máme výstupní hodnoty jako v Monze. Je to o nadmořské výšce. Bez této hodnoty je celkem těžké zahřát pneumatiky.“

„Pak se ocitnete tu a tam ve zvláštní situaci: začnete kolo, během dvou kol pneumatiky pečlivě zahřejete. Potom jsou možná zadní pneumatiky připravené, ale ty přední ještě nejsou ve správném provozním oknu. V prostředním sektoru jsou přední i zadní pneumatiky zahřáté. Konečně je všechno tak, jak má být. Pak ale v posledním sektoru zadní pneumatiky opět vypadnou z optima a vy se pořádně sklouznete. Vyvážení na jedno kolo se také samo přesune. Je to opravdu velmi složité,“ popisuje Brit náročné podmínky, které na okruhu v Mexiku na jezdce číhají.

Hodně lidí věří, že i když udělá na startu chybu, tak do první zatáčky to bude mít šanci napravit. Ale Hamilton to při vzpomínce na minulý rok zase tak jednoduše nevidí: „Není jednoduché se dostat za soupeřem do slipstreamu . I za to může řídký vzduch. Minulý rok jsem byl po startu také ve slipstreamu za Nicem a nemohl jsem z toho profitovat. Kromě toho je pole position hodně důležitá. Protože tu není předjíždění jednoduché. Aby bylo předjíždění bez problémů, jak uvádí naše výpočty, tak musí mít protivník auto, které je o desetinu sekundy na kolo rychlejší. Při dlouhých jízdách jsem byl o tuto hodnotu rychlejší než Nico, ale od tohoto okamžiku se tomu přizpůsobil lépe.“

Soupeři z Red Bullu budou startovat do závodu na super-měkké sadě, což by jim mohlo hrát do karet. Ale Hamilton tvrdí, že pro ideální start je potřeba mít dobrou přilnavost. Při povedeném startu by ho tedy nikdo nemusel předjet.

Sdílejte na:
Zavřít