Piloti nejsou spokojeni s délkou předsezónních testů

Piloti nejsou spokojeni s délkou předsezónních testů

Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso není spokojen s tím, jak je předsezónní testování ve formuli 1 krátké a myslí si, že je to pro piloty nefér. Forma předsezónního testování se nelíbí ani Georgeovi Russellovi.

V posledních letech se předsezónní testování zkrátilo dvou čtyřdenních testů (dříve především v Barceloně) na pouhé jedno třídenní testování v Bahrajnu. Mít kratší testování na stejném místě, kde se odehraje první velká cena, je efektivní pro týmy, hlavně co se týče logistiky a financí.

Týmy každý den používají jen jeden vůz, což je díky dnešním simulacím dostatek na shromáždění informací, aby se připravili na novou sezónu. To ale znamená, že piloti dostanou jen jeden a půl dne na to, aby si zvykli na nové stroje a musí doufat, že se nestanou žádné neočekávané věci, které jim čas v autě ještě zkrátí. Fernando Alonso si myslí, že nedostatek tréninku není dobrý pro jezdce.

V Bahrajnu máme velmi limitované testování. Přemýšlel jsem nad tím celou zimu, jak je to nefér, že máme jen jeden a půl dne na to připravit se na světový šampionát. Po celém světě není žádný takový sport, kde by se tohle dělo, se všemi těmi penězi a marketingem a všemi dobrými věcmi, které o formuli 1 říkáme, a kde bychom byli blíž a blíž k fanouškům. Nedokážu pochopit, proč pak nejedeme do Bahrajnu na čtyři dny, což by mohly být dva a dva pro jezdce. Když tam jedete na tři dny, což není sudé, ale liché číslo, ani to nemůžete mezi jezdce rozdělit. A nechápu, proč tam nejedeme se dvěma auty. Protože už stejně budeme v Bahrajnu a budeme tam příští týden závodit,“ prohlásil španělský závodník.

Alonso není jediným pilotem, který si na předsezónní testy stěžoval. Ozval se i George Russell, pilot Mercedesu a ředitel GPDA.

Osobně si myslím, že tři dny nejsou dost, protože si musíte pamatovat, že z pohledu perspektivy pilotů je to pro ně jen jeden a půl dne. Dokážete si představit, že by Rafael Nadal strávil dvanáct týdnů, aniž by si jednou odpálil míč, pak trénoval jeden a půl dne a poté by jel rovnou na French Open? To by se nikdy nestalo. Chápu a uznávám, proč to tak děláme. Myslím, že tři dny se dvěma vozy by ale bylo lepší.“

Sdílejte na:
Zavřít