Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso není spokojen s tím, jak je předsezónní testování ve formuli 1 krátké a myslí si, že je to pro piloty nefér. Forma předsezónního testování se nelíbí ani Georgeovi Russellovi.
V posledních letech se předsezónní testování zkrátilo dvou čtyřdenních testů (dříve především v Barceloně) na pouhé jedno třídenní testování v Bahrajnu. Mít kratší testování na stejném místě, kde se odehraje první velká cena, je efektivní pro týmy, hlavně co se týče logistiky a financí.
Týmy každý den používají jen jeden vůz, což je díky dnešním simulacím dostatek na shromáždění informací, aby se připravili na novou sezónu. To ale znamená, že piloti dostanou jen jeden a půl dne na to, aby si zvykli na nové stroje a musí doufat, že se nestanou žádné neočekávané věci, které jim čas v autě ještě zkrátí. Fernando Alonso si myslí, že nedostatek tréninku není dobrý pro jezdce.
„V Bahrajnu máme velmi limitované testování. Přemýšlel jsem nad tím celou zimu, jak je to nefér, že máme jen jeden a půl dne na to připravit se na světový šampionát. Po celém světě není žádný takový sport, kde by se tohle dělo, se všemi těmi penězi a marketingem a všemi dobrými věcmi, které o formuli 1 říkáme, a kde bychom byli blíž a blíž k fanouškům. Nedokážu pochopit, proč pak nejedeme do Bahrajnu na čtyři dny, což by mohly být dva a dva pro jezdce. Když tam jedete na tři dny, což není sudé, ale liché číslo, ani to nemůžete mezi jezdce rozdělit. A nechápu, proč tam nejedeme se dvěma auty. Protože už stejně budeme v Bahrajnu a budeme tam příští týden závodit,“ prohlásil španělský závodník.
Alonso není jediným pilotem, který si na předsezónní testy stěžoval. Ozval se i George Russell, pilot Mercedesu a ředitel GPDA.
„Osobně si myslím, že tři dny nejsou dost, protože si musíte pamatovat, že z pohledu perspektivy pilotů je to pro ně jen jeden a půl dne. Dokážete si představit, že by Rafael Nadal strávil dvanáct týdnů, aniž by si jednou odpálil míč, pak trénoval jeden a půl dne a poté by jel rovnou na French Open? To by se nikdy nestalo. Chápu a uznávám, proč to tak děláme. Myslím, že tři dny se dvěma vozy by ale bylo lepší.“