
Po úspěšném debutu minulé sezony se organizátor Joachim Althammer s chutí pustil do druhého vydání jeho historického International Edelweis Bergpreisu na klasické trati Rossfeld, která v šedesátých a sedmdesátých letech hostila tehdy nadmíru oblíbené mistrovství Evropy závodů do vrchu.
Také letos se v bavorských Alpách bezprostředně nad letoviskem Berchtesgaden sešlo velmi zajímavé pole stovky vozů s nejedním prominentem v kokpitu. I když Althammer kladl zesílený důraz na autentičnost materiálu (přednost dostaly automobily, které zde svého času skutečně naostro závodily), mohli se fandové tešit i z bezprostředního setkáni s několika velikány sportu.
Hlavní atrakcí a patronem podniku byl – tak jako minulý rok – mistr světa rallye, geniální Walter Röhrl. Neuvěřitelně populární rodák z Regensburgu tentokrát řídil Porsche 718 W-RS Spyder, se kterým vyhrál Edgar Barth roku 1964 mistrovství Evropy závodů do vrchu. Další velké jméno dějin sportu bylo k nalezení v Porsche 356 B GTL Abarth, ve kterém se vzhůru pustil Rakušan Rudi Lins, svého času tovární jezdec Porsche a roku 1970 společně s dr. Markem třetí 24h v Le Mans. Na nezvyklou perspektivu z monopostu Hartmann-DKW formule Junior z roku 1961 si musela zvyknout další legenda rallye, Harald Demuth.
V některých případech přežila technika své krotitele a tak se za volanty veteránů objevili jezdci příští generace: Josef Greger jr. startoval na Porsche 356 A Carrera, s vozem, ve kterém jeho otec, bavorská legenda Sepp Greger, získal mnoho úspěchů. Podobná konstelace se objevila v GT-provedení vozu tohoto typu, když Paul-Ernst Strähle jr. usedl do vozu svého otce, jehož jméno je navěky spjato se jménem Porsche.
Nejstarší vozy na Roßfeldu pocházely z roku 1929, nejčerstvější technika z roku 1975 a všechny jízdy komentovali Dirk Johaye a hlasatelská legenda Německa, Rainer Braun. Mezi tisíci diváky bylo možno potkat i čestné hosty Herberta Schnitzera (zakladatel stejnojmenného závodního týmu a ladičské firmy) a bývalého ředitele závodního oddělení Dunlopu, Gerharda Webera.