Otmar Szafnauer odhalil nedostatky v rozpočtu Alpine

Otmar Szafnauer odhalil nedostatky v rozpočtu Alpine

Bývalý šéf Alpine Otmar Szafnauer uvedl, že když nastoupil jako šéf týmu, stáj byla několik desítek milionů pod rozpočtovým limitem a její plán na 100 závodů se zadrhl.

Otmar Szafnauer se stal ředitelem stáje Alpine před začátkem sezóny 2022, ale během Velké ceny Belgie 2023 byl oznámen jeho odchod z týmu. Kromě Szafnauera se v té době potvrdil i šokující odchod dalších vedoucích pracovníků. Skončil také sportovní ředitel Alan Permane a technický ředitel Pat Fry. Bývalý závodní ředitel Davide Brivio, který se v poslední době věnoval práci v Alpine Academy, potvrdil svůj odchod na konci roku 2023.

Od roku 2021 stanovila formule 1 limit pro rozpočty jednotlivých týmů na sezónu. Mercedes, Red Bull a Ferrari od té doby výrazně snížily své výdaje, aby jej dodržely. Očekává se, že většina týmů se nyní pohybuje kolem úrovně limitu nákladů. Alpine jako tovární tým své mateřské značky, automobilového giganta Renault, vypracoval plán na 100 závodů, po kterých by se měl vrátit na vrchol formule 1. Szafnauer však potvrdil, že když přišel do týmu, nic nefungovalo podle plánu.

V rozhovoru s Peterem Windsorem na YouTube byla Szafnauerovi položena otázka ohledně omezení nákladů, které bylo navrženo tak, aby pozvedlo týmy ze středu pole bez nutnosti rozsáhlého náboru zaměstnanců. Szafnauer ale odpověděl, že toto omezení předpokládá, že už je tým na hranici limitu. „Pokud tomu tak není, pak je tu prostor pro další vývoj. Což jsme v Alpine měli, protože jsme nebyli na horní hranici. Když jsem tam přišel, byli jsme několik desítek milionů pod limitem, takže jsme měli prostor pro progres.“

Szafnauer dále uvedl, že mu trvá nejméně šest měsíců, než provede celkové zhodnocení na téma, které oblasti jeho týmu potřebují posílit. Hlavním oddělením, na které se zaměřil, byla skupina pro aerodynamický výkon, protože Alpine do té doby žádnou takovou skupinu neměl.

„Vždycky jsem zastával filozofii, že by se neměly dělat změny pro změny. Musíte tomu dobře rozumět a měnit oblasti, o kterých víte, že díky tomu budou lepší. A to je přesně to, co jsem dělal v Alpine. Vzal jsem si nějaký čas. Pochopil jsem, které oblasti zaostávaly, a pak jsem začal dělat změny.“

„Když jsem do Alpine přišel, neexistovala například samostatná skupina pro aerodynamický výkon. A ve větších týmech mají 20 až 25 lidí, kteří se zabývají právě aerodynamickým výkonem, což je oddělená skupina od skupiny pro aerodynamiku. Je to něco jako skupina pro dynamiku vozidla, ale zaměřená na aerodynamiku, a to Alpine nemělo. Ale v době, kdy jsem odcházel, jsem přijal nového vedoucího této skupiny, oddělil ji od skupiny aerodynamiky a pak začal nabírat lidi pod ní. To je jen jeden příklad,“ dodal Otmar Szafnauer.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem s nadšením sledovala začátky kariéry Lewise Hamiltona a od té doby mě svět rychlých aut a ostrých zatáček pohltil. Zajímám se nejen o samotné závodění, ale i zákulisní aspekty, které rozhodují o úspěchu jezdců a formují jejich cestu k vítězství.

Další články autora →