Němci jsou po dominanci Schumachera a Vettela F1 nasycení, tvrdí Wolff

Němci jsou po dominanci Schumachera a Vettela F1 nasycení, tvrdí Wolff

Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa má Německo „schumacherovsko-vettelovskou opici“, což je důvodem, proč ještě není stále rozhodnuto, zda se bude Velká cena Německa konat, nebo ne.

Naši západní sousedi si užili několik let dominance dvou národních hrdinů. Michael Schumacher získal sedm mistrovských titulů a Sebastian Vettel má na kontě čtyři triumfy. Jenže v posledních letech se zdá, že nadšení z Formule 1 v Německu opadá. Vloni Velká cena Německa v kalendáři chyběla a pro příští rok nad závodem na Hockenheimringu opět visí otazník.

I statistiky mluví za své. Ačkoliv byla letošní návštěvnost GP Německa mnohem vyšší, tak stále jsme se pohybovali v červených číslech – za celý víkend bylo na okruhu zaznamenáno 122 000 fanoušků. Naprostým opakem byl Austin, který hlásil, že za celý víkend se návštěvnost na okruhu vyšplhala na 269 889 lidí a Mexiko na tom bylo ještě mnohem lépe – tam se objevilo o dalších 70 000 diváků více.

Důvod klesajícího zájmu o Formuli 1 v Německu, které má v tomto směru velmi bohatou historii, si šéf Mercedesu Toto Wolff vysvětluje tím, že organizátoři nemohou nabídnout tolik, co jinde. Tím narážel například na VC USA, kde v rámci závodního víkendu vystoupila i Taylor Swift. Německu nepomáhá ani fakt, že na startovním roštu v současnosti stojí čtyři Němci a Formuli 1 dominuje německá stáj.

„Pokud se podíváte na Austin, tak tam byl skvělý dav. To, co bylo organizováno okolo, bylo pro fanoušky se spoustou inovací skvělé,“ popisuje Rakušan.

Je si také vědom toho, že se musí najít nějaký způsob, jak německé fanoušky z pomyslné kocoviny dostat. A co by tedy mohlo pomoct? Vodítkem jsou ostatní okruhy v kalendáři F1.

„Pokud tu bylo jednoduché řešení, tak jsme ho nenašli. V Německu to připomíná kocovinu, protože jsme měli deset mistrovských let a to se přeneslo do jiných sportů. Možná se musíme jen podívat na to, co dělá Mexiko, Austin a ostatní tratě,“ zhodnotil Wolff současnou situaci.

Organizátoři v Austinu přišli se slušným odškodným za minulý rok, kdy byl víkend ovlivněn velmi silným deštěm. Zredukovali ceny, přidali garanci toho, že nebude záplava a garantovali maximální čekací dobu na kyvadlovou dopravu. A třešničkou na dortu pro přítomné diváky byl sobotní velkolepý koncert Taylor Swift.

„Pokud je Taylor Swift odpověď, pak ji dostaňme,“ zavtipkoval Wolff, přičemž podotkl, že klíčem k úspěchu je mimo jiné lepší propagace. „Pokud už není Formule 1 jedinou atrakcí, tak potom musíme nějaké přidat.“

„Neuvědomuji si, že by byla Taylor Swift v Mexico City. V sobotu tam byly plné tribuny a v neděli vyprodáno. Bylo tam hodně reklam a o mexických pilotech se hodně mluvilo. Zní to jednoduše, ale musíme učinit správné´á rozhodnutí pro propagaci Velké ceny,“ dodal čtyřiačtyřicetiletý rodák z Vídně.

Sdílejte na:
Zavřít