Mohli bychom se snažit vyhnout Q3, varuje Grosjean

Mohli bychom se snažit vyhnout Q3, varuje Grosjean

Francouzský závodník se obává, že jak on, tak i ostatní závodníci by mohli v kvalifikaci taktizovat a záměrně zajíždět v prostředním segmentu kvalifikace pomalejší časy, aby měli pro závod volný výběr gum, na kterých budou startovat.

V Singapuru doplatili především piloti od sedmého do desátého místa na to, že neměli volný výběr sady pneumatik pro start do závodu. Většina startovala na použitých hypersoftech, které se velmi rychle opotřebovali. Tudíž museli dříve do boxu než ostatní, z čehož profitovali jezdci mimo nejlepší desítku. Mezi tuto skupinu „smolařů“ patří i Romain Grosjean. Francouz se kvalifikoval na osmém místě, ovšem do cíle dojel až jako patnáctý.

Grosjean by si měl dávat pořádnýho majzla https://t.co/DFzARBD3ib

— SvětFormule.cz (@svetformule) 16. září 2018

Bezprostředně po závodě on i šéf stáje Günther Steiner řekli, že startovat na nejměkčí, růžově označené sadě je „masivní nevýhoda“.

„Bylo nešťastné se kvalifikovat mezi sedmým a desátým místem a muset startovat na hypersoftech. Bylo trochu znepokojující vědět, že třináctý na startu má nad sedmým výhodu,“ okomentoval Grosjean, který musel kvůli opotřebování pneumatik jet opatrně: „V závodě jsem byl velmi pomalý, jel jsem jako babička, protože jsem se snažil starat o pneumatiky. Pět kol po safety caru jednoduše odešli. Museli jsme zastavit a pak eventuálně skončit v provozu.“

Pro závod v ruském Soči byly hyperměkké pneumatiky opět nominovány. Proto se dvaatřicetiletý rodák z Ženevy obává, aby nedošlo k taktizování. Zejména kvůli tomu, že by piloti mohli v prostřední části kvalifikace zajíždět takové časy, se kterými by bylo málo pravděpodobné, že se dostanou do závěrečné fáze.

„Jestli nastane ta samá situace, nebudeme se snažit dostat do Q3. A to, si myslím, není dobré pro F1. Myslet si ‚Nechci se dostat do Q3‘, protože je to velká nevýhoda. Jaký je teda potom smysl kvalifikace?“ zamýšlí se pilot Haasu, jehož slova přinesl web racefans.net.

Just how many #Fit4F1 pink shoes do we fit in our #RussianGP bound luggage? Time to find out. https://t.co/UVHbWZXhQf pic.twitter.com/xyXFdwHB8y

— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 18. září 2018

Jediným pilotem startujícím mezi sedmým a desátým místem, který v TOP10 také dokončil, byl Nico Hülkenberg. Ovšem patřila mu jen desátá příčka. Rovněž jej předjeli jezdci, kteří se do Q3 nedostali a mohli startovat na čerstvějších pneumatikách.

„Je jasné, že startovat na hypersoftech rozhodně nebyla dobrá strategie, jakmile nejste jedním z top šesti aut,“ souhlasí německý závodník se svým rivalem z americké stáje. „Jen mi to zkomplikovalo život. Nejdřív máte velmi krátký první stint a potom masivní druhý stint, ve kterém se musíte o pneumatiky tolik starat a manažovat je, proto jste pak celkově pomalejší.“

Sdílejte na:
Zavřít