McLaren v novém kabátě pro Velkou cenu Monaka

McLaren v novém kabátě pro Velkou cenu Monaka

Tým McLaren má na příští víkend pro Velkou cenu Monaka připravenou speciální edici potisků pro své auto MCL35M. Výraznou modrou tak vystřídá barva šedá. Jedná se o barevné spektrum společnosti Gulf Oil.

Na jednorázovou změnu své vizáže se domluvila stáj McLaren se svým sponzorem Gulf Oil. Dohoda také zahrnuje změnu kombinéz řidičů, retro přileb a týmových souprav.

Lando Norris, který viděl vůz poprvé na začátku tohoto týdne, hodnotil, že se vůz bude jistě velice vyjímat v ulicích Monaka.

„Věřím, že mluvím za všechny, když řeknu, že to bude velmi dobře vypadající auto na startovním roštu,“ řekl. „Mluvil jsem se Zakem Brownem, že se mi líbí víc než oranžovo modrá kombinace, kterou máme teď.“

Daniel Ricciardo dodal: „Nepotřeboval jsem změnu barev, abych se ještě více těšil na Velkou cenu Monaka, ale tahle šedá s oranžovou vypadají fakt nádherně. Je to vážně super. Vypadat dobře je jednou s ingrediencí úspěchu.“

Zatímco ikonická loga Gulfu se na McLarenu objevují od loňského roku, myšlenka na plný nátěr byla podněcována tlakem fanoušků udělat něco zvláštního.

Mike Jones, generální ředitel Gulf Oil International, vysvětlil: „Když jsme minulý rok ohlásili spolupráci s McLarenem, nemohl jsem uvěřit reakci fanoušků.“

Byly nám zasílány koncepty aut s naším potiskem, jsem vážně zaskočen, že jsou fanoušci takto talentovaní. Někdo napsal do komentářů pod jeden koncept: Proč to neuděláte?“

Takže jsme začali se Zakem přemýšlet, jestli by byla tahle myšlenka uskutečnitelná.“

Pravidla F1 požadují, aby se vozy na každém závodě objevovaly se stejnými potisky, takže McLaren musel požádat o souhlas FIA a FOM o jednorázovou změnu barev. Zak Brown řekl, že nebyl problém dostat zelenou.

„Všichni to milovali a schválili to,“ řekl.

Brown však podotkl, že se jedná čistě o jednorázovou záležitost, rozhodně to není permanentní změna.

„Chceme se takto představit pouze v Monaku,“ řekl. „Speciální potisk by již nebyl speciální, kdybychom ho používali pořád.“

Jsem nadšený, z reakce našich fanoušků, věřím, že to bude v Monaku pořádná show“

Gulf a McLaren si užívají dlouhodobých vztahů v F1 a dalších závodních kategoriích.

V 60. letech sponzoroval Gulf Oil úsilí Bruce McLarena v F1 a na populárním šampionátu sportovních vozů Can-Am.

Logo Gulf se stalo jedním z nejznámějších v automobilových závodech. To vystupovalo ve filmu Le Mans z roku 1971, kdy Steve McQueen řídil pro tým Porsche.

Společnost si v Le Mans užívala četných vítězství a v 90. letech obnovila sponzorské partnerství s McLarenem a soukromým závodním týmem vedeným Rayem Bellmem.

Gulf McLaren F1 GTR byl v té době dominantní v závodech sportovních vozů a v roce 1996 zvítězil v BPR Global Endurance Series a třídě GT v Le Mans v roce 1997.

Sdílejte na:
Zavřít