Maximilian Günther: Svoji budoucnost vidím ve Formuli E

Maximilian Günther: Svoji budoucnost vidím ve Formuli E

Německý závodník se v elektrické formulové sérii příliš dlouho neohřál. Nyní prozradil důvody předčasného konce.

Maximilian Günther absolvoval ve Formuli E pouze tři závody, než jej Dragon nahradil bývalým pilotem Formule 1 Felipe Nasrem. Němec totiž nepodával uspokojivé výkony. Při svém debutu v Saúdské Arábii se kvalifikoval 15. a cílem projel o pozici níže. V Marrakéši se probojoval z 21. pozice na startu na 12. místo a v Santiagu sice v kvalifikaci porazil svého zkušeného týmového kolegu Josého Maríu Lópeze a startoval ze 7. místa, ale závod kvůli technice nedokončil.

„Ty tři závody mě opravdu bavily. Byl jsem už u vývoje Penske EV-3, ale samozřejmě, že závodění je něco úplně jiného. Byly to opravdu skvělé tratě, a k tomu skvělé a velmi rozmanité lokace. Je samozřejmě škoda, že jsem nezískal žádné body. Potenciál tam rozhodně byl, jak jsme mohli vidět v Chile,“ popisuje v rozhovoru pro německý portál e-formel.de Günther. Přiznává, že za špatné výsledky mohly především jezdecké chyby: „První dvě kvalifikace v Rijádu a Marrakéši měly nešťastný průběh. Zcela jednoduše: Dvakrát jsem naboural. Byla to moje chyba, příliš jsem riskoval.“

Mělo vedení týmu vůči rodákovi z Oberstdofru nějaké výtky?

Záleží to na tom, co jste udělali… Celý tým táhne za jeden provaz. Je jedno, jestli jsme byli jako v Chile zbrzděni technikou, nebo to byla jezdecká chyba. Všichni jsme na jedné lodi. Snažíme se prozkoumat všechny oblasti. Co se týká chyb, z těch tým samozřejmě není nadšený. Musíte to však akceptovat a dostat z toho společně to nejlepší. Tým mě z ničeho neobviňuje.

López byl dobrým rádcem

Jednou se Günhterovi podařilo porazit parťáka, a sice v posledním závodě v barvách Dragonu. Argentinec mu byl zpočátku pravou rukou: „Nové auto, Penske EV-3, jsme vyvíjeli, jak nejlépe jsme mohli. Vždycky je důležité mít v týmu dva jezdce, kteří poskytují rozdílnou zpětnou vazbu. Vždycky byl otevřený a dával mi tipy, co je ve Formuli E důležité a zásadní. Dával mi tipy, jak bych měl během závodů myslet a jak si celý závod rozdělit. Máme spolu velmi dobrý vztah, máme vůči sobě velký respekt a v týmu velmi harmonickou atmosféru.“

Uvolněná atmosféra uvnitř týmu byla zřejmě zapříčiněna také faktem, že vedení neaplikovalo nepopulární týmové režie.

Dobrá nálada i přes katastrofální vstup do sezóny

Forma Dragonu se od loňské sezóny nezlepšila a aktuálně mu patří předposlední místo s ušmudlanými dvěma body. Ovšem už před začátkem letošního ročníku neočekávali žádné zázraky.

„Už před startem sezóny byla spousta otazníků. Nové auto druhé generace, k tomu přišly nové automobilky jako BMW. Proto jsme nevěděli přesně, co se bude dít. Jakožto soukromý tým jsme nejmenší stájí ve Formuli E a nevěděli jsme přesně, kudy cesta povede.“

Přesto tým zůstává optimistický a věří, že jeho jezdci letos ještě nějaké body získají.

Fanboost, nikoliv funboost

Fanboost přidává pěti pilotům, kteří získají od fanoušků nejvíce bodů, extra rychlost. Tu mohou využít ve druhé polovině závodu po dobu pěti sekund. Jakmile je fanboost aktivovaný, rozsvítí se fialové LED světlo na systému halo.

„Fanboost je skvělá věc. Skrze interakci jsou si jezdci a fanoušci blíže. Krok po kroku jsem se snažil vybudovat na sociálních sítích svoji fanouškovskou základnu,“ zkonstatoval 21letý závodník, který zároveň zdůrazňuje, že jsou bývalý jezdci Formule 1 Stoffel Vandoorne, Felipe Massa a Jean-Éric Vergne díky vysokému počtu sledujících ve značné výhodě.

Místo Dragonu jiný tým? Nebo dokonce Formule 1?

Dostat se do elektrické série je čím dál náročnější, protože zájem o vstup do ní roste a tudíž rostou i veškeré požadavky. „Podle mě jsou Formule 1, pak Formule E a jako protějšek IndyCar celosvětově třemi nejlepšími sériemi. Protože je Formule 1 politicky a finančně ovlivněná a člověk získá místo jen s odpovídajícím darem, jsou dveře pro normální smrtelníky téměř zavřené. V IndyCarech to není příliš odlišné. Pak už zbývá jen Formule E, kterou vyhledávají piloti stejně jako DTM na základě její kvality. Tlačenice na kokpit Formule E je obrovská.“

Spekulace ohledně navázání kontaktu s nově příchozím týmem Porsche však odmítá, přičemž tvrdí, že se nezabývá ani myšlenkami na přestup do královny motorismu.

„Na Formuli 1 nemyslím. Svoji budoucnost vidím ve Formuli E. Je to vynikající série a je privilegiem v ní závodit.“

Sdílejte na:
Zavřít