Brazilský závodník ve službách aktuálního lídra šampionátu Ferrari se obává, že vozy McLaren mohou mít díky svému F-šachtovému systému na monopostech velkou výhodu.
Staňte se fanoušky Race-F1 na |
---|
Okruh v čínské Shanghaji se může chlubit nejdelší rovinkou v celém šampionátu, jedná se o tu mezi zatáčkami 13 a 14, kde monoposty Formule 1 dosahují maximální rychlosti až 300 km/h. Tento F-šachtový systém na zadním křídle umožňuje jednotlivým vozům zvýšit maximální rychlost, což by mohlo být na čínské trati klíčovým faktorem. I v Malajsii tohoto prvku mohli vozy McLarenu využívat, protože i okruh v Sepangu má několik rychlých rovinek.
Brazilský závodník Felipe Massa se domnívá, že právě tato dlouhá rovinka v kombinaci s F-šachtovým systémem McLarenu může být v konečném součtu pro britský tým opravdu velkou výhodou. „Jedná se o velmi krásný okruh a díky dlouhé rovince je tu i hodně možností k předjíždění,“ řekl pilot Ferrari britskému Autosportu. „Již v minulých závodech jsme byli svědky toho, že je McLaren na rovinkách opravdu velmi rychlý a dosahuje vysoké maximální rychlosti.“
Sám pilot McLarenu, Lewis Hamilton připustil, že tato dlouhá rovinka může pro stáj z Wokingu představovat určitou výhodu. „Na tomto okruhu je, zejména na konci oné dlouhé rovinky, hodně možností k předjíždění, takže můžeme našeho prvku na voze využít. Celkově je ale očekáván velmi vyrovnaný a konkurenceschopný závodní víkend, nemůžeme tedy odhadnout, zda-li nám tato výhoda ve skutečnosti zařídí i posun vpřed celkovým startovním polem,“ dodal Lewis Hamilton.