Masi se cítil jako nejnenáviděnější člověk na světě

Masi se cítil jako nejnenáviděnější člověk na světě

Bývalý ředitel závodů formule 1 Michael Masi přiznal, že se po kontroverzním finále sezóny 2021 v Abú Zabí cítil jako nejnenáviděnější člověk na světě, a že obdržel i výhružky smrtí.

Masi byl odvolán ze své pozice ředitele závodů poté, co loni v prosinci během posledního závodu ignoroval nejméně dva články sportovních předpisů.

To vedlo k dramatickému závěrečnému kolu, kde Max Verstappen předjel Lewise Hamiltona a zajistil si tak titul mistra světa. Následovala řadu sporů a protestů Mercedesu, které však byly zamítnuty.

Masi opustil FIA začátkem minulého měsíce a přestěhoval se do Austrálie. Nyní poskytl svůj první veřejný rozhovor pro News Corp, ve kterém prozradil, že čelil „temným dnům“ kvůli odvetným reakcím na svoje rozhodnutí a nadávkám.

„Cítil jsem se jako nejnenáviděnější člověk na světě,“ řekl Masi.„Obdržel jsem výhružky smrtí a lidé říkali, že půjdou po mně a po mé rodině.“

Ty zprávy byly šokující. Rasistické, hanlivé a odporné. Nazývali mě každým jménem pod sluncem. 

A přicházely další. Nejen na mém Facebooku, ale i na Linkedinu, který má být profesionální platformou pro podnikání. Byl to stejný typ nadávek.“

FIA provedla kompletní vyšetřování onoho finále v Abú Zabí a zjistila, že Masi jednal v „dobré víře“, a že rozhodnutí byla výsledkem „lidské chyby“.

Masi dále v rozhovoru přiznal, že negativní reakce na jeho rozhodnutí pro něj znamenaly jak fyzické, tak psychické následky. Nicméně po mentální stránce to bylo horší, neboť údajně neměl žádnou chuť mluvit se svou rodinou a přáteli.

„Chtěl jsem být jenom sám, což bylo velmi náročné,“ dodal Masi, Dále však řekl, že tato zkušenost z něj udělala mnohem silnějšího člověka.

FIA původně plánovala Masimu nabídnout novou pozici v organizaci, nicméně Australan se rozhodl odejít.

Na pozici ředitele závodů byl Masi nahrazen střídající se dvojicí tvořenou Nielsem Wittichem a Eduardem Freitasem, kterou doplňuje virtuální řídící místnost sídlící ve Švýcarsku.

I tak ale obavy ohledně rozhodování ředitelství závodů neutichly. V letošní sezóně jsou největšími tématy řidiči nosící šperky, traťové limity a nekonzistence ze strany stevardů.

Sdílejte na:
Zavřít