Jezdci Force Indie nestihli přípravu na simulátoru, zhlédli jen onboard videa

Jezdci Force Indie nestihli přípravu na simulátoru, zhlédli jen onboard videa

Velkou cenu Kanady a Evropy dělí pouhý týden, takže jezdci do závodního víkendu skočí po hlavě, protože neměli čas na přípravu na simulátoru.

V pátek se po třech letech vrací Velká cena Evropy, ale nepojede se na Nürburgringu, ve Valencii či Anglii, nýbrž v Ázerbájdžánu. Je to úplně nová trať, takže všichni na  tom budou stejně a musí do toho jednoduše skočit rovnýma nohama.

Force India by si ráda spravila chuť po nevýrazném závodu v Kanadě, kdy Hülkenberg proťal cílovou pásku na osmém místě a Pérez dopadl ještě o dvě příčky hůře. Do Baku si tým se sídlem v britském Silverstone nepřiveze žádné velké novinky, protože kvůli neznalosti okruhu se nedalo moc dobře testovat.

„Mix z dlouhých rovinek a prudkých zatáček mi trochu připomíná Singapur. Má charakteristiku městského okruhu, ale vypadá to, že tam jsou i široké zatáčky, které nabídnou možnost předjíždění,“ vysvětluje šéf týmu Vijay Mallya. Ind věří, že ostatní pěkně potrápí: „Jsem si jistý, že tu budeme konkurenceschopní.“ Jenže ani on samozřejmě neví, jak se na nové trati budou chovat pneumatiky. „Způsob chování našeho auta a pneumatik je ještě otevřenou otázkou, protože nikdo nemá o trati data.“

Jezdci na přípravu moc času neměli, takže ani jeden z pilotů Force Indie se na simulátor nedostali a zhlédli jen onboard videa.

„Abych se připravil na Baku, tak jsem se koukl na onboard video. Můj první dojem je, že to bude výzva,“ popsal Sergio Pérez své přípravy na závod. I trať v Baku disponuje velmi úzkými pasážemi, které jsou pro městský okruh typické, ale na rozdíl například od Monaka se budou projíždět ve vyšší rychlosti: „Vypadá to, že budou rychlejší, než v Monaku. Je to typ okruhu, na kterém si ježdění užívám.“

„Jakmile tam budeme, bude všechno normální, ale bude důležité se trať rychle naučit,“ zdůrazňuje Mexičan.

Pérezův týmový kolega Nico Hülkenberg je také natěšený, ale přiznává, že Ázerbájdžán moc nezná: „Nové okruhy jsou vždycky cool. Všechno je čerstvé a všichni vás vítají. Musím přiznat, že toho o Ázerbájdžánu moc nevím, takže bude zábava poznávat tohle nové místo.“

Tréninky budou tentokrát mnohem důležitější než během jakéhokoliv jiného závodního víkendu, protože piloti budou v podstatě trať poznávat za chodu.

„Neměl jsem možnost si to na simulátoru zkusit, ale viděl jsem na začátku týdne video na Youtube. Všechno je to o tom nasednout do auta a trať poznat během prvních pár kol. Trať vypadá rychle, obzvlášť na městský okruh,“ prozradil Němec, který je velkým fanouškem okruhů tohoto typu, protože se zdi míjí jen o milimetry, a proto je to mnohem větší výzva „tlačit auto i sebe na maximum“.

Sdílejte na:
Zavřít