Je to dětinské, kritizuje omezení rádiové komunikace Villeneuve

Je to dětinské, kritizuje omezení rádiové komunikace Villeneuve

Formule 1 se nachází v celkem úsměvné situaci, nad kterou spousta lidí jen kroutí hlavou, a to díky současnému pravidlu o omezení komunikace mezi jezdcem a boxovou zídkou, které tvrdě zkritizoval Jacques Villeneuve.

FIA do pravidel zahrnula nařízení o omezení radiové komunikaci, které je uvedeno ve článku 27.1 sportovních regulí a stojí tam, že „Pilot musí řídit vůz sám a bez pomoci“.

Podle Lewise Hamiltona toto nařízení zničilo podívanou během VC Evropy v Ázerbájžánu, protože díky tomu, že mu tým nemohl poradit, jak nastavit motor do správného módu, se nemohl připojit do boje o vedení.

Nepozdává se to ani jeho šéfovi Toto Wolffovi a pilotovi McLarenu Fernandu Alonsovi, kteří by byli pro jeho úpravu.

„Nové pravidlo o rádiové komunikaci se mi nelíbí,“ řekl pro Autosport Villeneuve. „Buď rádio povolte, nebo zakažte. Nemůžete mít něco mezi, kdy můžete říct tohle, ale támhleto ne – bylo to směšné. Ty zprávy, které jsme během závodu slyšeli, zněly dětinsky. Nic nedělejte na půl, protože to nefunguje.“

Všichni očekávali po skvělé kvalifikaci v Baku, že i závod se bude nést v napínavém duchu, jenže byl to pravý opak. Většina předjetí se odehrála za přítomnosti otevřeného DRS na hlavní rovince, což se nezamlouvalo ani Villeneuveovi.

„Místo toho, aby byla nějaká akce, máme DRS. Fajn, předjíždíte, ale postrádá to strukturu, jak se k tomu dopracovat. A příští rok budeme stále mít DRS. Je to zvláštní, protože s vozy pro příští rok se budete moct za někým vyvést, takže DRS nebude potřeba,“ popsal mistr světa z roku 1997 a do parády si vzal i pneumatiky Pirelli: „ Kromě toho máme stále Pirellky, které nemají rády agresivní jízdu. Takže jakmile se jezdec dostane do vláčku, tak si zničí pneumatiky. To to trochu stěžuje.“

Z jezdců se stávají „šetřílci“ a na nějaké boje o pozice tedy není moc prostoru, na což upozorňuje i Kanaďan: „Jezdci musejí všechno šetřit. Motor, pneumatiky, palivo, takže nedostávají prostor na útočení. Dost by pomohlo zbavení se DRS, protože to by potom donutilo jezdce nespoléhat se na DRS. Vidíte, že se někteří ani nebrání, protože to nemá smysl.“

Sdílejte na:
Zavřít