Jak to bude se spalováním oleje?

Jak to bude se spalováním oleje?

Šéf rakouské stáje Red Bull Christian Horner se vyjádřil znepokojeně na téma spalování oleje a radši by preferoval, kdyby Mezinárodní automobilová federace (FIA) zavedla přísnější pravidlo, které by spalování oleje omezilo. Aktuální pravidlo je takové, že pohonná jednotka nesmí spálit více než 0,6 litru oleje na 100 km a toto se nelíbí šéfu Red Bulu.

Christian Horner se rovněž obává, že týmy jako Ferrari a Mercedes se budou snažit toto pravidlo obejít a budou spalovat více oleje, než je povoleno. Nicméně v prohlášení pro Auto Motor and Sport FIA uvádí, že to nebude možné. Mluvčí FIA dodává: „Naše olejové senzory jsou spolehlivé.“

Navíc výrobci pohonných jednotek budou muset dodávat motory se stejným výkonem pro tovární i zákaznické týmy. Podle zpráv z AMS si Toro Rosso stěžovalo na výkon motoru na konci minulé sezóny, kdy bojovalo o šesté umístění s továrním týmem Renaultu v poháru konstruktérů. Nakonec Renault získal dostatečný počet bodů v posledním závodě sezóny, aby porazil italský tým. 

Technický ředitel týmu Force India Andy Green rovněž vyjádřil svůj názor na toto téma. Řekl, že Force India nevěří tomu, že by Mercedes dodával motory s nižším výkonem. Nicméně tovární tým Mercedesu má speciálně ve třetí části kvalifikace mnohem více výkonu než ostatní zákaznické týmy (např. jako Force India).  Andy Green toto vysvětluje: „Používáme mnohem více výkonu v první a druhé části kvalifikace, takže proto výkon motoru ve třetí části není tak vysoký.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →