Jak Sebastian Vettel získal svůj náskok?

Jak Sebastian Vettel získal svůj náskok?

Sebastian Vettel absolvoval svojí jedinou zastávku během virtuálního safety caru (VSC) a zároveň se dokázal udržet před Lewisem Hamiltonem. Následně se britský pilot ptal týmu, jak se dostal pilot Ferrari před něho a Mercedes to vyhodnotil tak, že šlo o softwarovou chybu. Jak to tedy doopravdy bylo?

Připomenu, že vše začalo ve 26.kole, kdy Romain Grosjean odstavil svůj vůz na konci druhé zatáčky a po chvíli byl aktivován VSC. Německý pilot tím získal jednu malou, ale velmi zásadní výhodu, která spočívala v tom, že absolvoval svoji zastávku v boxech během zmíněného VSC. 

Normálně pilot během VSC musí zpomalit a udržovat určitou rychlost. Toto omezení ovšem neplatí v nájezdu a ve výjezdu z boxů, kde může jet normální “závodní“ rychlostí. Sebastian Vettel využil svoji výhodu dokonale a k překvapení všech se vrátil před Lewise Hamiltona, kterému scházely necelé tři sekundy.

Šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že jezdec, který zastaví během virtuálního safety caru, může vydělat na zastávce v boxech až 10 sekund. Sebastian Vettel měl při nájezdu do boxové uličky dvanácti sekundový náskok, který by normálně nestačil na to, aby zůstal před Lewisem Hamiltonem. Nicméně specifické podmínky VSC spojené s rychlostí Sebastiana Vettela při nájezdu a následném výjezdu z boxů, umožnily německému závodníkovi zůstat před obhájcem mistra světa (Toto Wolff a jeho vyjádření zde). 

Podle Auto Motor und Sport Ferrari bylo stejně rychlé jako Mercedes pouze na rovinkách. Mercedes byl stále rychlejší v zatáčkách. Nicméně ani tato skutečnost nestačila na to, aby Lewis Hamilton předjel vůz Sebastiana Vettela. Analýza Mercedesu ukázala, že by Lewis Hamilton musel být o 1,8 sekundy rychlejší na kolo, aby předjel Sebastiana Vettela.

Sdílejte na:
Zavřít