Horner: Žádná doložka o motoru ve Verstappenově smlouvě není

Horner: Žádná doložka o motoru ve Verstappenově smlouvě není

Red Bull odmítl jakékoliv rozhovory o tom, že Max Verstappen může ve své smlouvě uplatnit klauzuli o ukončení poměru se stájí kvůli rozhodnutí společnosti Honda opustit formuli 1 na konci roku 2021.

Verstappen se upsal Red Bullu do konce roku 2023. K týmu se připojil v roce 2016, tentýž rok vyhrál svůj první závod na Velké ceně Španělska.

Šok o odchodu společnosti Honda však vyvolal spekulace, že by Red Bull čekaly těžké časy ve snaze udržet si Holanďana. Někteří tvrdí, že mladík může mít ve své smlouvě podmínku odstoupení, která je závislá na dodavatelích motorů.

Šéf týmu Christian Horner však odmítl jakýkoli návrh, že Verstappen zpochybňuje svou budoucnost s týmem, a říká, že rozhodnutí společnosti Honda předložit plány nového motoru na začátek příštího roku ve skutečnosti zvýšilo optimismus pro budoucnost.

V jeho smlouvě taková klauzule není,“ řekl Horner pro ServusTV o možnosti odchodu Verstappena.

Smlouvy mezi jezdcem a týmem jsou soukromé, ale v Maxově smlouvě rozhodně klauzule týkající se motoru není.“

Max je konkurenceschopný. Cítí se v týmu velmi dobře a pevně věří ve výkon vozu díky Hondě. Na optimismu mu také přidává to, že Honda posunula vývoj svého motoru pro rok 2022 již na rok 2021.“

Takže příští rok nás čeká další krok vpřed. Max je z toho nadšený, i když jej do roku 2021 čeká ještě dlouhá cesta.

Přestože si Red Bull již nějakou dobu uvědomuje rozhodnutí Hondy, dosud nezapočal žádné vážné vyjednávání s potenciálními dodavateli motorů.

Nejpravděpodobnější cestou, kterou se Red Bull vydá, je obnovení partnerství s Renaultem, i když vztahy s francouzským výrobcem automobilů byly v minulosti občas napjaté.

Příchod nového generálního ředitele Lucy de Mea však foukl nový vítr do plachet francouzskému výrobci automobilů a Horner podotkl, že se jeho názory na společnost změnily.

Nyní musíme začít přemýšlet o partnerovi motoru pro rok 2022,“ řekl. „Potřebujeme mít jasno do konce roku.“

Samozřejmě musíme vzít v úvahu všechny možnosti. Ale nakonec se musí pan Dietrich Mateschitz rozhodnout jak postupovat. Je však důležité, abychom měli v nadcházejících letech dostatek výkonu na to, abychom se vyrovnali, nebo spíš překonali Mercedes.

Samozřejmě chápu, proč lidé předpokládají, že budeme jednat s Renaultem. Od našeho rozchodu se Renault změnil, dopomohl k tomu také jeho nový šéf. Věci se pohybují kupředu.

Někteří tvrdí, že jednou z možností pro Red Bull je získat od společnosti Honda jejich know-how na motory, Horner je skeptický ohledně této možnosti, nebo příchodu nového výrobce motorů do F1.

Náklady na získání nového výrobce podle současných předpisů jsou prostě příliš vysoké,“ uvedl. „Nový výrobce tedy nebude, dokud nezačnou platit nové regulace pro motory v roce 2026. Náklady na vývoj jsou enormně vysoké.“

FIA a Liberty se toho musí chytit. Udělali dobrou práci na šasi. Nyní potřebujeme homologované motory, a také rozpočtové limity pro pohonné jednotky.

Sdílejte na:
Zavřít