Haas: „Věříme, že naše šasi bude lepší než Ferrari“

Haas: „Věříme, že naše šasi bude lepší než Ferrari“

Do konce sezóny zbývají ještě dva závody, mnoho týmů se už ale soustředí na rok 2016. Haas se bezpochyby nachází uvnitř této skupiny, protože příští sezóna bude první severoamerického celku ve Formuli 1. Majitel tohoto uskupení, poskytl rozhovor oficiálnímu webu Formule 1 a poznamenal, že i přesto, že se monoposty v roce 2017 radikálně změní, nelituje debutu v příštím roce.

„Ne, opravdu ne. V tomto sportu se dveře otvírají a zavírají a já si myslím, že zisk licence na konci května byl nakonec přínosem, takže když vyvstala otázka, zda se zúčastníme už sezóny 2015 nebo až té následující, tak mám pocit, že jsme se rozhodli správně. Měli jsme možnost pracovat na aerodynamice našeho vozu společně s technickým oddělením Ferrari. Takže si myslím, že budeme lépe připraveni, než letos. A kdybychom čekali další rok, tak by se pravděpodobně ty dveře zavřely.“

Severoamerický tým by mohl být považován za tým B Ferrari díky důležité dohodě o technologické spolupráci, kterou obě strany podepsaly. Navzdory tomu Haas nevěří, že by jeho tým fungoval jako dceřiná společnost týmu z Maranella.

„Nevidím nás v pozici juniorky. Budeme je chtít porazit a rozhodně neustoupíme. Ale samozřejmě by nám nevadilo skončit v každém závodě za nimi! To by nebylo špatné. V tomto sportu jsou technická sdružení jedna věc a závody druhá. Necítím se jako juniorský tým a ani jím být nechceme. Skvělou částí našeho vozu je samotný design, což stačí na to, abych tvrdil, že jsme nezávislý tým.“

„Věřím, že naše šasi bude podstatně odlišné od Ferrari, protože si ho vytváříme odděleně. A myslím si, že v některých ohledech dokonce lepší, protože máme jiný přístup a věříme, že i design bude lepší,“ říká v dalších prohlášeních Sky Sportu.

Nicméně mnoho částí jako je motor, zavěšení kol nebo převodovka pocházejí od Ferrari. Haas obdrží současnou specifikaci motoru Ferrari, a jak sám říká, jsou spokojeni s tímto vybavení vzhledem k další spolupráci s Maranellem: „To je přísně tajné. Ne, bude to aktuální specifikace motoru. Ale není to jen motor, zajišťují nám také převodovku, zavěšení kol, tlumiče… je toho hodně. Proto potřebovali čas, aby urychlili výrobu. Snad tři měsíce se vyrábí díly motoru, takže na jeho sestavení je potřeba šest měsíců. To je dlouhá doba.“

Po mnoha spekulacích Haas konečně před týdnem oznámil, že za jeho tým budou závodit Esteban Gutiérrez společně s Romainem Grosjeanem. Američan je více než spokojen se svojí jezdeckou dvojicí, přestože nemá příliš vysoká očekávání. „Pokud získáme jeden bod, budu šťastný. Romain bodoval v mnoha závodech, takže ví, jak na to. Řekl mi, že pokud budeme v únoru testovat v Barceloně, tak už po dvou kolech mi bude moci říct, jestli je auto dobré nebo ne. A pokud ano, tak budeme získávat body,“ uzavřel Haas.

Zdroj: laf1.es, formula1.com

Sdílejte na:
Zavřít