GP Belgie s létajícími formulemi ovládl Vettel před Hamiltonem a Verstappenem

GP Belgie s létajícími formulemi ovládl Vettel před Hamiltonem a Verstappenem

Byť pole position získal Hamilton, tak do finiše s pohodlným náskokem téměř 12 vteřin dojel Vettel, čímž opět ukrojil manko na Brita v boji o titul. Školáckou chybou ukončil Hülkenberg závod jak sobě, tak i Alonsovi a Leclercovi.

Skvěle se od startovního slotu odlepil Sebastian Vettel, který okamžitě překonal Mercedes Lewise Hamiltona. Do první zatáčky najíždělo pole s prakticky nezměněným pořadím, ovšem v druhé desítce došlo k velké strkanici. Byl to tak velký karambol, že musel na trať Bernd Mayländer.

Školáckou chybu udělal v nájezdu do první zatáčky Nico Hülkenberg, který nabral zadní část vozu Fernanda Alonsa, čímž Španěla katapultoval. Ten v letu skalpoval Sauber Charlese Leclerca. Urazil mu zadní přítlačné křídlo a odřel mu halo. To bylo zřejmě poprvé od zavedení, co tento systém ochrany hlavy splnil svoji úlohu a zamezil katastrofě.

pic.twitter.com/SGBRneyLJD — Formula 1 (@F1) 26. srpna 2018

Pro Němce bude mít tento počin zcela jistě nějakou dohru. Vzpomeňme si na kamikadze manévr Grosjeana z roku 2012. Tehdy rovněž létaly formule vzduchem a Francouz za to následně dostal zákaz startu v dalším závodě.

pic.twitter.com/cgzC9J4aQ2— SvětFormule.cz (@svetformule) 26. srpna 2018

Do nehody se také zapletl Ricciardo, který nabral dvě kola ztráty a krátce před koncem závodu odstoupil. Podobný průběh závodu měl také Räikkönen, který utrpěl defekt pneumatiky a zadního křídla, což vedlo také k předčasnému konci.

Vettel si po restartu první pozici uhájil a začal si budovat náskok před britským závodníkem. Mezitím se druhý pilot Mercedesu Valtteri Bottas prakticky bez jakýchkoliv problémů prokousával polem vzhůru.

Mercedes stáhl Hamiltona do boxů o něco dřív, neboť se snažili o undercut na Vettela, avšak Němec se po svém povinném před Hamiltonem stejně vrátil. Jen ztráta byla zredukovaná z tří vteřin na něco málo přes vteřinu.

Kdo čekal na napínavý souboj o vedení, nedočkal se. Vettel si postupně vybudoval pohodlný náskok a ke konci už oba piloti jeli na „úsporný režim“. Nejproduktivnějším jezdcem byl dnes Bottas, který se probojoval až na čtvrté místo.

Pro poslední pódiový stupínek si dojel Max Vertappen, jehož ztráta na vítěze ve Ferrari byla propastná, půl minuty.

Sympatický výkon podala také nová stáj Racing Point Force India, která byla nejlepší ze zbytku pole. Její jezdci obsadili páté (Pérez), resp. šesté (Ocon) místo. Pro Racing Point to jsou body velmi důležité, neboť dnes začínaly po znovuzrození s čistým štítem. Od Sauberu na osmém místě je dělí pouhý bod.

Za nimi se zařadil Grosjean s Magnussenem z Hassu. Devátý Gasly a nejlepší desítku uzavřel Ericsson. Zdá se, že se Švéd už konečně se svým vozem sžil. Právě on s Hartleym, jenž skončil 14., svedl pěkný, několik zatáček trvající boj o poslední bodovanou pozici.

pic.twitter.com/UcioA9LbFz— Formula 1 (@F1) 26. srpna 2018

Vedení v Poháru konstruktérů i v Šampionátu jezdců zůstalo nezměněné. Vettel pouze ukrojil Hamiltonův náskok o sedm bodů, což znamená, že je aktuálně dělí 17 bodů. Mercedes vede nad Ferrari o patnáct bodů.

Další závod nás čeká za týden v Itálii, na domácí půdě Ferrari. Na okruhu v Monze bychom se měli rovněž dozvědět, kdo bude závodit příští rok po boku Vettela.

Sdílejte na:
Zavřít