Gasly odhalil příčiny nehody

Gasly odhalil příčiny nehody

Francouz během šestého dne testů v Katalánsku poměrně tvrdě boural. Při nárazu se poškodil motor od Hondy, jemu se ale nic nestalo.

Když Pierre Gasly odpoledne zkoušel závodní simulaci, dostal se přitom do souboje s pilotem Ferrari Chalesem Leclercem. Duel skončil výjezdem Gaslyho v deváté zatáčce. Pro francouzského jezdce to bylo tak již potřetí, co se ocitl mimo trať. Jenže tentokrát následky srážky s bariérou byly pro jeho RB15 fatální.

„Beru to na svoje triko, v deváté zatáčce to byla jezdecká chyba. Vůz se mi vymkl kontrole. Důvod? Jel jsem 15 centimetrů mimo ideální stopu. To stačilo, aby se auto při zatáčení utrhlo,“ sypal si Gasly popel na hlavu bezprostředně po vystoupení z vozu. „Důsledky jsou pro všechny zjevné. Možná, že to dokonce byla i moje největší nehoda. Náraz to byl pořádný. Vyletěl jsem v 230. Musel jsem do místní nemocnice, ale jsem v pořádku.“

Mechanici mají tak přes noc o „zábavu“ postaráno, aby dali auto do zítřka dohromady. Za volantem jej vystřídá Max Verstappen. „V takových situacích se musíte koncentrovat na pozitivní věci – nehledě na nehody jsme odjeli spoustu kilometrů,“ rekapituluje pilot Red Bullu. „Spoustu jsme se toho naučili. Můžeme být spokojení. Jsem rád, že je auto stabilní.“

Mohl zajet stejně rychlé kolo jako nejrychlejší muž dnešního dne Charles Leclerc? Podle třiadvacetiletého rodáka z Rouenu byli Italové nedosažitelní. Nicméně z výkonu jako takového má dobrý pocit. Rovněž profituje z toho, že s japonskými pohonnými jednotkami má zkušenosti z loňské sezóny.

„To si nemyslím. Jsou zatraceně rychlí. Stejně se ale zaměřujeme na sebe, nikoliv na soupeře. Naše auto má velký potenciál. Už vloni jsem jezdil s motorem Honda a pokrok u Japonců je markantní. Doufejme, že to tak bude pokračovat. Honda jede na plný plyn.“

Mercedes se zdá být momentálně v pozadí, rychlostně až za Ferrari a Red Bullem. Ovšem Gasly v tomto ohledu zůstává při zemi: „Mercedes ještě neukázal, čeho jsou opravdu schopni.“

Sdílejte na:
Zavřít