FIA pracuje na opravení VSC, aby zabránila podvádění

FIA pracuje na opravení VSC, aby zabránila podvádění

Mezinárodní automobilová federace (FIA) pracuje na nápravě softwaru, který ukazuje jezdcům delta časy během virtuálního safety caru (VSC). Po vyjádření Sebastiana Vettela, který prohlásil, že lze během VSC získat nějaký čas dobru, se FIA rozhodla věc prošetřit. Následně FIA dala pilotu Ferrari za pravdu a nyní se snaží zabránit tomu, aby piloti „podváděli“.

Když je aktivován virtuální safety car (VSC), elektronická řídící jednotka ukazuje pilotovi na volantu delta čas, který je o 30% pomalejší než hodnota, kterou jezdci musí dodržet.

Po pátém závodě, který se konal ve Španělsku, prohlásil čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel, že je možné jezdit „směšné“ závodní stopy, které zkrátí vzdálenost se sníženou rychlostí a jezdec je oproti jiným pilotům rychlejší a profituje z toho.

Prvně ředitel závodů FIA Charlie Whiting nesouhlasil s vyjádřením Němce, jenže po bližším přezkoumání uvedl, že již rozumí, co se Sebastian Vettel snažil naznačit. Nyní uznává, že může být dosaženo malého časového zisku a i přestože, že časová výhoda je velmi malá, Mezinárodní automobilová federace hodlá opravit tuto „chybu“.

15. června 2018

V rozhovoru Charlie Whiting uvedl: „Ano, pracujeme na řešení. Systém provádí výpočet každých 50 metrů a je založen na vzdálenosti od startovní (cílové) čáry. Takže pokud zkrátíte vzdálenost, můžete získat drobnou časovou výhodu.“

„Po výpočtech, které udělali naši experti ze softwarového oddělení, můžete teoreticky získat až 150 milisekund během jednoho kola. Ve Formuli 1 se to vyplatí,“ uvedl dále ředitel závodů FIA.

Pro představu, během tří kol, kdy je aktivovaný VSC,  může pilot touto metodou získat až pět desetin sekundy k dobru. 

„Takhle mi to bylo vysvětleno. Můžeme to opravit a udělat to více neprůstřelnější,“ dodal Charlie Whiting.

Sdílejte na:
Zavřít