Ferrari využije žetonů k předělání zadní části vozu

Ferrari využije žetonů k předělání zadní části vozu

Italská stáj Ferrari v příští sezoně utratí své vývojové žetony za vylepšení zadní části svého vozu formule 1, ve snaze posunout se nahoru a být tak zase o něco konkurenceschopnější.

Italská stáj zažívá náročnou sezónu 2020, kdy její SF1000 trpí přílišným odporem vzduchu spojeným s poklesem výkonu jeho motoru.

V Maranellu již probíhají práce na vývoji nové pohonné jednotky, šéf týmu zaměřující se na podvozek Ferrari, Simone Resta odhalil, že vylepšení vozu pro příští rok se bude týkat jedné oblasti.

Předěláme zadní část vozu,“ uvedl Resta v rozhovoru pro italskou publikaci Autosprint. „Myslíme si, že je to oblast, která poskytne větší prostor pro vývoj mezi podvozkem a aerodynamikou v sezóně 2021.“

Kromě toho bude zadní část vozu ovlivněna regulačními změnami, které FIA zavádí pro snížení aerodynamického tlaku za účelem omezení namáhání pneumatik.“

V důsledku těchto změn podvozku, ztratí všechny týmy několik procent přítlaku a bude nezbytné pracovat na tom, aby nahnali ztracený přítlak. To vše nás nutí věřit, že nejdůležitější oblastí, za které utratíme vývojové žetony je záď auta.

V rámci opatření ke snížení nákladů zavedených po pandemii koronavirů jsou týmy F1 přísně omezeny, pokud jde o to, jak moc mohou změnit svůj podvozek pro rok 2021.

Simone_Resta

Byl zaveden tokenový systém, kde si týmy musí efektivně vybrat, zda upgradovat jednu hlavní oblast, nebo zvolit dva menší prvky.

Ale i přes pokrok motoru a možnost předělat zadní část svého vozu, je Resta stále opatrný, pokud jde o šance, že Ferrari v roce 2021 udělá velký skok vpřed.

Svoboda není tak úplná, jak se zdá,“ dodal. „Můžete motor vyvíjet volně přes zimu, ale od prvního závodu v roce 2021 bude zmrazen. Pak se ho už nemůžete dotknout.

Aerodynamika, i když je volná, má stále omezenou formu tím, jaké šasi je pod ní. Musíte uvažovat o aerodynamice jako o šatech: musí se nosit na těle, takže v určitém smyslu rozměry těla ovlivňují konečný tvar.

Pokud regulace předního křídla zůstanou stejné, možná budeme schopni navrhnout nové přední křídlo. Naše tvůrčí autonomie bude bohužel stále omezená. Všechna tato zmrazení a omezení nás vedou k myšlence, že bude pro nás velice obtížně se zotavit z této sezóny a dostat se zpět na špičku.

 

Sdílejte na:
Zavřít