Ferrari v Miami odstartuje plány pro vývoj na rok 2023

Ferrari v Miami odstartuje plány pro vývoj na rok 2023

Šéf týmu Ferrari, Frédéric Vasseur, odhalil, že v Miami začne italská stáj nasazovat novinky pro svůj letošní monopost SF-23. Po nepovedeném začátku do sezóny se Ferrari nachází až na čtvrtém místě v poháru konstruktérů.

Monopost Ferrari pro letošní rok, SF-23, nestačí na dominantní vůz RB19 stáje Red Bull, a Ferrari se zatím nachází na čtvrtém místě v poháru konstruktérů. Ačkoliv Charles Leclerc dokázal v ázerbájdžánském Baku porazit v kvalifikaci na závod i sprint oba Red Bully, stále nemá vůz, který by s červenými býky dokázal v závodě držet krok. Pro třetí místo si dojel až 21 sekund za vedoucím Sergiem Pérezem. Frédéric Vasseur, šéf stáje Ferrari, však oznámil, že Velká cena Miami odstartuje sérii novinek pro jejich monopost.

„Do Miami a dalších závodů přineseme novinky, a uvidíme, jak na ně bude auto reagovat,“ odhalil Frédéric Vasseur. „Upgrade je jedna věc, ale to, že jste schopni z něho vytěžit veškerý potenciál, je věc druhá,“ dodal.

Frédéric Vasseur prohlásil, že Ferrari by se nemělo skrývat před svou porážkou, ale nesdělil už, zda jejich vůz zaostává kvůli aerodynamice nebo mechanickému hledisku. Povzbudilo ho ale chování vozu v náročných zatáčkách městského okruhu v Baku. „Celkově byli (Red Bull – pozn. red.) rychlejší než my, nemusíme si nic nalhávat. Jestli je to kvůli aerodynamice nebo mechanické stránce, to už je jiný příběh. Myslím, že zatím je jasné, že máme problémy s konzistentností. Viděli jsme to minulý víkend na celém kole, ve všech zatáčkách a v celém závodě. Ale myslím, že auto bylo o víkendu mnohem konzistentnější a že jdeme správným směrem,“ prohlásil.

Extrémní převaha Red Bullů se ukázala především na rovinkách, když využívaly systému DRS. Frédéric Vasseur si je jistý, že Ferrari je na správné cestě k pochopení toho, proč Red Bullu DRS funguje tak dobře. „Je jisté, že systém DRS je dnes jednou ze silných stránek Red Bullu. Musíme porozumět tomu, co dělají, a myslím, že už na tom pracujeme. Oproti loňskému roku jsme část rozdílu vyrovnali, to už jsme stihli loni, ale stále máme obrovský prostor pro zlepšení.“

Zatímco většina týmu přinesla novinky již po měsíční pauze do Ázerbájdžánu, Ferrari zůstalo opatrné a rozhodlo se, že nové díly ještě nepředstaví. Jedním z důvodů byl i nový víkendový formát se sprintovým závodem v sobotu a pouze jedním hodinovým pátečním tréninkem, po kterém již platily pravidla parc fermé a týmy nemohly měnit nastavení auta. Frédéric Vasseur se domnívá, že s těmito občasnými narušeními standardních víkendových formátů v průběhu roku se budou muset týmy opatrně rozhodovat, kde zavedou vylepšení.

„Formát sprintového víkendu znamená, že je těžké dostat se k potenciálu, který si myslím, že máme. S tímhle formátem je těžké představit novinky, ale to je stejné pro všechny a je to součástí hry. Je pravdou, že budeme muset zvážit přístup k dalším závodům. Monako není nejlepším místem, kde vůz vyvíjet, takže přineseme jen malé novinky. Tento formát nutí týmy, aby přinesly malé novinky a ne velký balík,“ domnívá se francouzský šéf.

Sdílejte na:
Zavřít