Ericsson: Klíčem k TOP10 bylo správné zacházení s pneumatikami

Ericsson: Klíčem k TOP10 bylo správné zacházení s pneumatikami

Marcus Ericsson se na Red Bull Ringu konečně dočkal dalších bodů, mohl mít však o bod víc nebýt drobné týmové režie a Švédova „týmového ducha“.

Stáj z Hinwillu po 66 závodech dojela konečně do cíle s oběma vozy v nejlepší desítce, což je nejlepší výsledek od GP Číny 2015. Cílovou pásku proťalo její duo na devátém a desátém místě, v pořadí Leclerc-Ericsson.

Charles Leclerc se prokousal famózním způsobem z osmnáctého místa a chybě v prvním kole na konečnou devátou pozici a jeho parťák Ericsson nejlepší desítku uzavřel. Aby dostihli Alonsa, tak si podle toho, jak byli rychlí, průběžně měnili skrze týmovou režii pořadí. „Pronásledoval jsem Alonsa, který jel na devátém místě. Opravdu mě to bavilo. Ale na konci jsem musel Charlese pustit, protože on udělal to samé předtím,“ odvolává se na situaci, která nastala o několik kol dřív. Každý byl na jiné strategii a Monačan jej tehdy také pustil před sebe. Ericsson tvrdí, že s následujícím dobrovolným předáním pozice a s tím také jednoho bodu do hodnocení jezdců „neměl žádný problém, protože je týmový hráč.“

Sedmadvacetiletý rodák z Kumuly po dlouhé době zazářil, když se mu podařilo několik krásných předjížděcích manévrů včetně „dvojnásobného“ předjetí Pierre Gaslyho. Nejprve jej překonal Leclerc a následně Francouze z Toro Rosso odsunul na nebodované pozice právě za Lelcercem nalepený Ericsson.

#F1 pic.twitter.com/IuKwPgzuFY— Formula 1 (@F1) 1. července 2018

„Z úplného chvostu na body – špičkový víkend,“ radovala se dvacetiletá vycházející hvězda z líhně Ferrari a Ericsson, který na rozdíl od ostatních pilotů neměl absolutně žádné problémy s pneumatikami, dodal: „Byla to neskutečná zábava. Stále jsem zrychloval. Měl jsem to plně pod kontrolou. Útočil jsem jen na dobrých místech. Když se ostatní dostali do problémů, tak já na to mohl dál tlačit. To bylo klíčem k umístění v nejlepší desítce na konci závodu.“

Leclerc doufá, že tento skvělý výsledek bude dobrým hnacím motorem pro nadcházející závody a především, že je to pro Sauber příslib lepších zítřků.

„Musíme se nadále koncentrovat na to, abychom i v dalších závodech mohli takto bojovat a první část sezony zakončit pozitivně,“ uvedl šéf týmu Frederic Vasseur.

Sdílejte na:
Zavřít