Čína

Okruh: Shanghai International Circuit

Název:
Shanghai International Circuit
Země:
Čína
Adresa:
Poslední úprava:
27.3.2013 18:28

Dějiště Velké Ceny Číny, hned u města Shanghai.

Informace

Od roku 2004 se v kalendáři pravidelně objevuje Velká Cena Číny na Mezinárodním Šanghajském Okruhu. Vypsána je na 56 kol a to při téměř pěti a půl kilometrech dělá úctyhodných 305 kilometrů ujetých během závodu. Trať byla navrhnuta Hermannem Tilkem a v době svého dostavění to byla nejdražší F1 trať v historii – stála 240 milionů amerických dolarů, což je téměř pět miliard českých korun. Smlouva s tratí platí do roku 2017.

Úmysly Číny hostovat velkou cenu ale sahají až do začátků devadesátých let. V roce 1998 zde byl vystavěn okruh u města Zhuahi. Na rok 1999 zde byl naplánován závod F1, avšak trať nesplňila některé bezpečnostní požadavky a závod se zrušil. Trať je ale dodnes využívána při různých závodech ostatních sérií.

Nejvíce vítězství zde drží Lewis Hamilton (2 vítězství) a mezi týmy se o první místo dělí Ferrari s McLarenem (3 vítězství). Závodní rekord zde drží Japonec Kamuj Kobajaši se Sauberem – 1:39.960. V roce 2012 zde získal své první vítězství Nico Rosberg. V roce 2005 se zde konal poslední závod sezony a zisk svého prvního titulu zde oslavil Fernando Alonso a s ním i tým Renault.

ff1gp.com

Trať je známá především svými zrádnými zatáčkami. Hned po úvodní rovince následují zatáčky 1-4, jedny z nejnáročnějších zatáček vůbec. Zatáčka 1 je pravotočivá do kopce a navazuje do další, ještě více zatočené zatáčky číslo 2. Ta z kopce navazuje na levotočivou zatáčku tři, která vás navede do levotočivé zatáčky 4, která vás vynese na rovinku. V těchto zatáčkách je velmi těžké najít přítlak a je snadné se zde roztočit. Po úvodních čtyřech zatáčkách následuje rovinka v půlce rozdělená mírnou pravotočivou zatáčkou pět, která se projíždí na plný plyn. Před téměř 180° zatáčkou číslo 6 je třeba prudce brzdit, zatáčka je nerovná a snadno se v ní piloti roztočí, zvláště mimo ideální stopu. Poté následuje krátká rovinka, která vás vnese do esíčka zatáček 7 a 8 podobných esíčku v Malajsii. První levotočivá je dlouhá a v ideální stopě se jí piloti snaží projet pod plným plynem, jinak zde ztratí dost času. Poté musí rychle změnit směr doprava do zatáčky 8, která se projíždí s nohou sundanou z plynu. Poté se najede do levoruké zatáčky 9, opět velmi prudká za kluzká, jako zatáčka 6. Následuje další zatáčka doleva s číslem 10, ze které je důležitý rychlý výjezd kvůli následující rovince před prudkou zatáčkou 11, která se točí doleva o něco málo více než 90°a po ní následuje zatáčka 12, která se toří doprava a vyveze vás na dlouhou pravou zatáčku číslo 13, ve které piloti stojí na plynu a akcelerují kvůli nadcházející extrémně dlouhé rovince, která žene vozy až na maximální rychlost a ke konci rovinky vozy narážejí na omezovač otáček. Zde se nachází DRS zóna. Po dlouhé rovince vychladnou brzdy, které jsou na konci rovinky velmi důležité, protože následuje velmi prudká zatáčka 14, kdy piloti z více než 310km/h zpomalují až pod 100km/h. Zatáčka 14 má téměř 180°a navazuje za ní mírná zatáčka 15 a kterou následuje předposlední rovinka, která je zakončena zatáčkou 16, ve které lze pokračovat rovně do boxové uličky, nebo se rychle projede agresivně přes obrubníky na cílovou rovinku.

www.vi100.com

Během dubna, kdy se zde obvykle jezdí Velká Cena, se zde teploty pohybují okolo dvaceti stupňů. Šanghaj se nachází v časové zóně GTM+8, tudíž zde mají o sedm hodin více, než v ČR.

Související články

Wolff: Nemáme prostor na relax

20. dubna 2016, 13:10 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - Wolff: Nemáme prostor na relax
Šéf Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že jeho tým nemá takový náskok, aby si mohli dovolit polevit, a to navzdory faktu, že Nico Rosberg naprosto dominoval prvním třem závodům sezony a vede šampionát s pohodlným náskokem.

Rosberg dominoval i v Číně a prozatím získal maximum dostupných bodů. Jeho dominanci na šanghajském okruhu napomohly i trable pro Red Bull, Ferrari i jeho týmového kolegu Lewise Hamiltona. Wolff věří, že nebýt problémů rivalů mohl být v posledním závodě souboj o vítězství mezi třemi t

Daniil Kvyat zvolen nejlepším pilotem VC Číny

20. dubna 2016, 12:17 | Tadeáš Zíka | Komentáře
Ilustrační fotografie - Daniil Kvyat zvolen nejlepším pilotem VC Číny
Třetí místo na pódiu po Velké ceně Číny vyneslo Kvyatovi krom trofeje i ocenění Driver of the Day v anketě na oficiálních stránkách Formule 1.

Novinkou letošní sezony je hlasování fanoušků o nejlepším závodníkovi po každém závodě. Při prvních dvou příležitostech se této pocty dostalo Romainu Grosjeanovi za skvělé jízdy s novým vozem Haasu.

Avšak agresivní jízda ruského mladík

Pirelli: Rosberg riskl strategii dvou zastávek, ostatní více taktizovali

17. dubna 2016, 21:24 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Pirelli: Rosberg riskl strategii dvou zastávek, ostatní více taktizovali
Většina jezdců se rozhodla pro tři zastávky, ale pilot Mercedesu Nico Rosberg se dvěma zastávkami si připsal další vítězství a pokračuje tak ve své vítězné sérii, která čítá už šest triumfů v řadě.

Pilot Mercedesu Nico Rosberg si zajistil vítězství z prvního místa na startu. I v Číně, na jednom z nejnáročnějších závodů sezóny, zvolil strategii dvou zastávek v boxech. Většina pilotů se rozhodla pro zastávky tři, nicméně i tak bylo k vidění velké taktizován&i

1 2 3 4 5 »

Komentáře

Stanislav Kolman | 29.3.2013 11:15
@razilu: Pamatuji tu na vítězství Schumachera v roce 2006, které jej vyhouplo do čela šampionátu. :) To byly časy.
razilu | 29.3.2013 08:23
ferari::ANO