
Kdo si po Hockenheimringu, kde vozy Audi zcela ovládly konkurenci, sliboval zpestření boje o vítězství v Lausitzi, ten byl zklamán. Dvě fádní procesí na pro DTM zcela nezpůsobilé trati ovládl Jamie Green a jeho značkoví kolegové.
Ke svému druhému podniku sezony 2015 putovala karavana DTM na nepříliš oblíbený Lausitzring na východě Německa. Z majestátního trioválu se ovšem tradičně použilo jen cílové rovinky a poslední zatáčky, zbytek 3,748km dlouhého okruhu tvořila bezduchá sekce infieldu.
Sobota: čtyřikrát Audi
Jako při úvodu na Hockenheimringu kralovaly už od kvalifikace vozy Audi. Nejlepší čas si překvapivě zajistil málo známý Španěl Miguel Molina (tým Abt) před hockenheimskými vítězi Greenem (2.) a Ekströmem (4.), mezi které se dokázal natlačit značkový kolega Mortara. Na konkurenci zbyly jen drobky ve formě páté pozice Wehrleina (Mercedes) a šestého místa Wittmana (BMW).
Pod tmavým, deštěm hrozícím nebem se v sobotu na ohromné hlavní tribuně ztrácelo jen kolem 15.000 fandů – snad kvůli časové kolizi s finálem fotbalového poháru. Kdo zůstal doma, ten ovšem nemusel litovat – show, kterou DTM během prvního závodu předvedla těžko někoho zvedla ze sedadel. Kvarteto Audi kroužilo po Lausitzringu až do závěrečné fáze v pořadí kvalifikace, přičemž bylo zjevné, že Molina brzdí rychlejší kolegy za sebou. S menším odstupem následovali Max Martin (BMW) a Wehrlein (Mercedes), aniž by se kdo pouštěl do vážnějších pokus o předjetí.
Bývalý mistr Jamie Green si svůj rozhodující útok schoval na 25. kolo. Přesto, že nefungoval jeho systém DRS se pilot týmu Rosberg na jediném místě, kde se dalo předjíždět (první šikana) posunul do vedení. Mortara a Ekström naložili s pomalým Molinou během příštích kol stejně tak – samozřejmě na stejném místě. Green si poté neohroženě dojel pro druhý triumf sezony. Nejlepším jezdcem, který se nemohl spoléhat na povedený materiál z Ingolstadtu byl v cíli pátý Pascal Wehrlein.
Neděle: pětkrát Audi!
Greenův hlad po úspěchu po sobotním vítězství ještě narostl. Pro nedělní hodinový závod si Angličan zajistil pole-position, samozřejmě znovu před trojicí značkových kolegů, tentokrát v pořadí Ekström, Scheider a Molina.
Cestu na ochozy bývalého povrchního dolu tentokrát našel trojnásobný počet fandů. Stali se svědky Greenových protáčejících se kol na startu, čehož Ekström pohotově využil, aby se ujal vedení. Za nimi se seřadili Molina, Scheider, Mortara a Martinův BMW. Své zaváhání na stratu ovšem Green vyžehlil již v osmém kole, když se na brzdě protlačil na špičku a hned dokázal Ekströmovi ujet. Nedělní závod předepisuje výměnu pneumatik, kterou si lídři odbyli po třetině distance, aniž by se při tom jejich pořadí změnilo.
Jamie Green si bez větších problémů připsal třetí vítězství roku a je tím i první v celkovém hodnocení. Neděle znamenala hned pětinásobný úspěch značky Audi v pořadí Green, Ekström, Molina, Scheider a Mortara. V nejlepším Mercedesu tentokrát seděl šestý Daniel Juncadella, BMW inkasovalo trpkou porážku – nejlepší mnichovský prototyp skončil až osmý (Martin).
Příštím závodem DTM bude koncem června nejdůležitější podnik roku na Norisringu. Tento vrchol každé sezony DTM by se měl stát opravdovým protikladem šedého a sterilního Lausitzringu – jen dominace Audi asi těžko zmizí…
Výsledek sobotního závodu DTM na Lausitzringu:
1 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 42m15.135s |
2 | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 4.261s |
3 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 5.220s |
4 | Miguel Molina | Abt | Audi | 6.969s |
5 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 8.122s |
6 | Robert Wickens | HWA | Mercedes | 10.657s |
7 | Maxime Martin | RMG | BMW | 13.014s |
8 | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 13.361s |
9 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 16.719s |
10 | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 19.619s |
Výsledek sobotního závodu DTM na Lausitzringu:
1 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 1h02m33.014s |
2 | Mattias Ekström | Abt | Audi | 2.144s |
3 | Miguel Molina | Abt | Audi | 5.038s |
4 | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 5.678s |
5 | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 7.708s |
6 | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 9.165s |
7 | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 9.906s |
8 | Maxime Martin | RMG | BMW | 10.789s |
9 | Nico Müller | Rosberg | Audi | 11.187s |
10 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 12.055s |