Detektivku v Baku vyhrál Ricciardo, první podium pro Strolla

Detektivku v Baku vyhrál Ricciardo, první podium pro Strolla

Premiérová Velká cena Ázerbájdžánu nám nabídla opravdu napínavý závod, který dokončilo pouhých 14 jezdců. Nejlépe si s úzkými ulicemi v Baku poradil Ricciardo, avšak druhý Bottas zažil po nepovedeném startu parádní comeback. Napilno měl dnes také Bernd Mayländer, jenž se objevil ve svém Mercedesu na trati hned třikrát, a to v poměrně krátkých intervalech.

Start v podání Lewise Hamiltona byl bezchybný a první příčku si pohlídal. Na rozdíl od druhého Bottase, který měl plné práce se svým krajanem Räikkönenem, který jej natlačil na bariéru. Bottas se následně propadl na samotný chvost, když musel zamířit s defektem pneumatiky do boxů. Pilot Ferrari s poškozeným předním křídlem přišel jen o dvě pozice.

Palmer si víkend v Baku za rámeček rozhodně nedá. Celý víkend jej provázely technické problémy, které se mu nevyhnuly ani v samotném závodě. Na trati se ohřál pouhých osm kol, než mu motor vypověděl službu.

Pohonná jednotka Renaultu nefungovala pořádně ani ve voze Maxe Verstappena, který čtyři kola poté, co vypadl Palmer, musel také svůj vůz v garáži odstavit. V tom samém kole se na trati objevil Safety car kvůli stojícímu vozu Daniila Kvyata, pravděpodobně další problém s motorem francouzského motoráře.

Po restartu v sedmnáctém kole zůstal Hamilton ve vedení, avšak druhý Vettel se musel bránit před útoky třetího Sergia Péreze na Force Indii.

O dvě kola později byl na trať opět povolán Bernd Mayländer, protože došlo k několika kontaktům a na okruhu se povalovala spousta úlomků. Tentokrát však museli piloti následovat Mercedes do pitline, jelikož startovní/cílová rovinka byla plná nečistot.

Ve dvacátém kole byl závod opět restartován. Piloti Force Indie restart nezvládli a kolidovali spolu. Oba se propadaly startovním polem, rovněž Räikkönen, který měl defekt. Fin z boxů už nevyjel, jelikož mu propíchnutá pneumatika rozbila celou záď. Svůj vůz zaparkoval také Pérez.

Po celé trati se povalovalo množství úlomků, proto se ředitelství závodu rozhodlo závod zastavit. Během pauzy odvedli mechanici Force Indie a Ferrari perfektní práci. Dokázali totiž opravit vozy svých svěřenců. Pérez s Räikkönenem byli tedy zpět ve hře. A však ne na dlouho…

Massa se několik kol pohyboval se svým Williamsem na solidním druhém místě. Ale ani na něj se dnes neusmálo štěstí, protože po restartu hlásil problémy s vozem. O tři kola později zajel do boxů, kde jej odtlačili do garáže.

Po sedmadvaceti kolech pořadí vypadalo následovně: HAM, VET, RIC, MAG, ALO, SAI, OCO, BOT, GRO, VAN, ERI, WEH, PER, RAI.

Problémy potkaly rovněž lídra závodu Hamiltona, jemuž se uvolnila podpora hlavy, proto jej povolali do boxů, aby ji upevnili. Do čela se dostal Vettel, jenže ten obdržel penalizaci 10 vteřin stop & go za strčení do Hamiltona. Němec se ale stihl vrátit těsně před Britem. Vedoucí trojce měla překvapivé složení: Ricciardo, Stroll a Magnussen.

Magnussen se na třetí pozici ale příliš dlouho neohřál. Překonal jej Ocon a Bottas, který dokázal dohnat celé startovní pole a následně se jím ještě prokousat až k pódiovým pozicím. Ocon ztratil další místa ve prospěch dua Vettel-Hamilton.

Bottas kolo co kolo ukrajoval masivní náskok druhého Strolla a těsně před cílovou čárou se mu podařilo mladého Kanaďana překonat a odsunout na třetí místo. Přesto nemusí osmnáctiletý pilot Williamsu smutnit, protože je to jeho nejlepší výsledek v jeho zatím krátké kariéře závodníka Formule 1.

Vettel si nakonec čtvrté místo před hladovým Hamiltonem ubránil. Šestý skončil Ocon, za ním Magnussen se Sainzem. Solidní závod měl Fernando Alonso, který se od poloviny závodu držel na bodovaných pozicích. Svůj McLaren nakonec dovezl na devátém místě. Nejlepší desítku uzavřel Wehrlein.

Sdílejte na:
Zavřít