Čtyři věci, které se povedly během Velké ceny Las Vegas

Čtyři věci, které se povedly během Velké ceny Las Vegas

Formule 1 minulý týden přinesla nový zážitek v podobě Velké ceny Las Vegas, která se do kalendáře vrátila po 41 letech, jako události, která by měla nastavit laťku do budoucna. Server planetf1.com provedl rozbor závodního víkendu ve městě hříchu a přišel se čtyřmi věcmi, které se organizátorům povedly.

Napsalo se mnoho o tom, co vše se během závodního víkendu ve městě hříchu nepovedlo, ale nakonec vše nebylo tak špatné. Zde je to, co se podařilo formuli 1 trefit hned napoprvé při Velké ceně Las Vegas.

Aktivity

Ve skutečnosti si formule 1 připsala spoustu úspěchů ve svém vůbec prvním úsilí o propagaci vlastního závodu. Na vrcholu seznamu bylo obrovské množství poutavých akcí rozmístěných po celém městě pro fanoušky, dokonce i pro ty, kteří nemají vstupenku.

Díky partnerství královny motorsportu s místními letovisky a kasiny se v těchto objektech objevilo nespočet reklamních a prezentačních akcí. V hotelu ARIA si fanoušci značky Alfa Romeo mohli prohlédnout propracovanou výstavu svého týmu. V Bellagiu si každý mohl koupit zboží Ferrari nebo napodobit Daniela Ricciarda ve speciálním baru, který měl drink v botě – přesně ve stylu, jaký, Australan slavil své vítězství. Gurmáni získali vstupenky na kulinářské akce inspirované formulí 1, zatímco fanoušci umění ocenili Wynnovu expozici věnovanou nedávné spolupráci Lewise Hamiltona s Murakamim.

Celé Las Vegas se proměnilo ve špičkový zážitek, který si mohl dopřát každý, a to znamenalo, že spousta lidí se s motorsportem setkala poprvé.

Zaměření na trh životního stylu

Zatímco formule 1 byla kritizována za to, že se snaží získat americkou smetánku, tento sport je třeba pochválit za to, že se snaží získat prestižní trh životního stylu. V moderní době je pro každou společnost nejlepší sázkou na přežití diverzifikace a Velká cena Las Vegas je ztělesněním obratu, který formule 1 učinila, aby přilákala nové diváky.

Dalo by se tvrdit, že jak formule 1, tak Las Vegas letos přecenily poptávku po tomto životním stylu, o čemž svědčí pokles prodeje vstupenek a jejich ceny. Přesto je snaha přilákat diváky na celý závodní víkend namísto diváků pouze v den závodu odvážná a ze strany formule 1 jde o působivý krok vpřed.

Oslovení amerických fanoušků

Pokud formuli 1 něco chybělo v jejím úsilí o rozvoj v Americe, pak to byla skutečná americká základna. V minulosti se nedařilo proniknout na americký trh, nicméně budova paddocku je symbolem investice královny motorsportu do Ameriky, a to může být do budoucna jen dobrou vizitkou.

Zájem o experimentování

Dlouholetí fanoušci formule 1 si jistě pamatují, jak byl tento sport v roce 2000 a na začátku roku 2010 umírněný díky tomu, že vládl Bernie Ecclestone a formule 1 neměla zájem příliš experimentovat.

Ve městě hříchu však formule 1 obrátila scénář. Poprvé se sama ujala propagace události, a to s velmi působivým efektem. Celé město Las Vegas se v podstatě stalo „domovem mimo domov“ pro expedici formule 1, a to je velký rozdíl oproti jiným americkým závodům, kde město, které hostí okruh, často působí odtrženě od sportu.

Možná, že proces organizace akce neproběhl tak hladce, jak by si FOM přál, ale to neznamená pro velkou cenu jistou smrt. Úsilí, které vynaložili na rozvoj tohoto závodu, spíše signalizuje, že tento sport je přinejmenším ochoten zkoušet nové věci a sledovat, co se uchytí. Pokud si formule 1 udrží tento přístup po celou dobu trvání smlouvy s Las Vegas, můžeme očekávat, že se tento závod stane skvělým příkladem sportu, který jde nad rámec konkurenčního aspektu a vytvoří obrovský komplexní zážitek.

Sdílejte na:
Zavřít