Ericsson je v kontaktu s týmy z IndyCar

Ericsson je v kontaktu s týmy z IndyCar

Švédský závodník chce i na dále naplno závodit, ale ve Formuli 1 bude už plnit pouze roli třetího jezdce, proto se ohlíží i po jiných možnostech.

Marcus Ericsson po čtyřech nepříliš výrazných letech u týmu Sauber musel přenechat sedačku Kimimu Räikkönenovi, po jehož boku bude závodit Antonio Giovinazzi. Švéd však zůstává i nadále členem švýcarské stáje coby ambasador značky a třetí jezdec.

Ovšem to mu nestačí. Především nechce vypadnout ze závodního tempa, proto hledá možnosti, jak zůstat za volantem závodního vozu. Jednou z alternativ je i série za „velkou louží“, s níž je rovněž spojován Fernando Alonso. Řeč je o americkém šampionátu IndyCar.

Ericsson v rozhovoru s Motorsport.com prozradil, že je v kontaktu s několika týmy: „S několika týmy mluvíme a myslím si, že je to reálný plán. Rovněž jsme v kontaktu s týmy z ostatních kategorií.“

„Chci závodit na nejvyšší možné úrovni, protože bych se rád vrátil v budoucnosti do Formule 1. Abych byl schopen se vrátit, musím zůstat v monopostech a rychlých autech. IndyCar je pro to nejlepší sérií,“ vysvětluje osmadvacetiletý rodák z Kumly důvody, proč je jednou z alternativ zrovna IndyCar.

Jasné je, že rozhodně nejedná s Andretti Autosport, Chip Ganasi Racing a týmem Penske, neboť tyto tři stáje mají již jezdecké sestavy pro příští rok potvrzené.

Jako jednou z možností se tak nabízí například angažmá u týmu Schmit Peterson Motorsport, jenž má jedno místo volné, protože návrat Roberta Wickense po těžké nehodě ze srpna tohoto roku je vyloučený. Šanci by mohl dostat rovněž u Calinu nebo Juncos Racing. Obě stáje hledají především jezdce, který přijdou s finanční injekcí, což by v případě Ericssona zase až takový problém být nemusel.

„Vždy jsem to sledoval a myslel jsem si, že je to opravdu cool a že závodění tam je úžasné. Zdá se, že je to hodně zábavné a když mluvíte s ostatními piloty nebo lidmi, kteří se tam pohybují, tak to vypadá, že to milují. Říkají, že závodění skvělé, atmosféra je skvělá a série je na vzestupu.“

Jestli dostane možnost otestovat vůz IndyCar ještě v průběhu aktuální sezony Formule 1, není jasné. Kromě zámořské série uvažuje také o návratu do Japonska, kde vyhrál v roce 2009 titul Formule 3, nebo o účasti na legendárním 24 hodinovém závodě Le Mans. Nicméně jeho prioritou je setrvání v monopostech, přičemž o angažmá ve Formuli E vážný zájem nejeví.

„Formule E je rozhodně jedenou z možností. Je zajímavá v mnoha aspektech, avšak zůstat ve stylu ježdění F1 možná není úplně nejlepší.“

„Formule E je více o kariérním postupu. Je tu více možností, které vás mohou udržet na radaru Formule 1 a zajistit vám návrat,“ připomněl na závěr Ericsson.

Sdílejte na:
Zavřít