Mohl jsem vyhrát, zní od obou pilotů Ferrari

Mohl jsem vyhrát, zní od obou pilotů Ferrari

Ve Ferrari mají důvod k radosti, neboť oba jejich jezdci dojeli na Red Bull Ringu na stupních vítězů, kde doplnili Maxe Verstappena z domácího Red Bullu. A převzali vedení jak v Poháru konstruktérů, tak v Šampionátu jezdců.

Kimimu Räikkönenovi se povedl start na výbornou, když se okamžitě dostal před Lewise Hamiltona na druhé místo a byl dokonce bok po boku s prvním Valtterim Bottasem. „Musel jsem ubrat, protože jsem měl velký strach, abychom se nesrazili,“ přibližuje situaci Icmeman, který se dostal do „stříbrného sendviče“, v rozhovoru s expertem britské televizní stanice Sky Martinem Brundlem. „To, jak v tomto okamžiku piloti dokázali nekolidovat, dokazuje velkou kvalitu těchto špičkových pilotů.“

Vzápětí se však propadl na třetí místo, aby se o pár zatáček musel bránit před hladovým Maxem Verstappenem. Když jej Nizozemec předjížděl, došlo k drobnému kontaktu. Naštěstí to nebylo nic vážného a incident neovlivnil závod ani jednoho z pilotů. Do druhého kola najížděl Iceman až jako čtvrtý za Hamiltonem, Bottasem a Verstappenem. Ovšem v průběhu závodu se opět probojoval zpět na druhé místo, přičemž ale také těžil z vypadnutí obou jezdců Mercedesu. Ačkoliv v posledních několika kolech se vedoucímu Verstappenovi přibližoval mílovými kroky, tak to na jeho překonání nestačilo.

pic.twitter.com/zxHZUMvVKD— Formula 1 (@F1) 1. července 2018

„Závod byl pro mě moc krátký. Byli jsme rychlejší než Max, ale nestačilo to. Přesto to byl s druhým a třetím místem pro Ferrari dobrý závod. Naše auto bylo opravdu dobré,“ zhodnotil Räikkönen, kterého trápí, že nevyužil úplný potenciál svého Ferrari: „Koneckonců je zbytečné diskutovat o tom, jestli jsme ještě Maxe mohli dojet. Jezdíme tolik kol, kolik je předepsaných. Když dojedete do cíle na 3. místě, jste vždycky zklamaní. Jistě, že můžeme říct, že jsme si druhé a třetí místo vybojovali. Pěkný výsledek pro tým a tak to také je. Ale jakožto závodník chcete vyhrávat, a to jsem nedokázal. Je to hořké, protože vím, že jsme byli dostatečně rychlí na to,  abychom tento závod vyhráli.“

39 letý závodník si myslí, že o vítězství také z části přišel kvůli pneumatikám. Teplota trati byla v neděli totiž mnohem vyšší než v předchozích dnech, tudíž docházelo k rychlejšímu opotřebení gum. Místo jednozastávkové strategie, kterou Pirelli pro závod předpovídalo, došlo v některých týmech k její úpravě a své piloty povolali své do boxů dvakrát. „Moje auto v šesté zatáčce trochu ustřelilo, takže jsme se dotknuli (s Maxem Verstappenem, pozn. red.) a místo jsem ztratil. Ale přesto jsme dokázali se vzájemně ze závodu nevyřadit. Takové věci se stávají. Nebylo to pro mě ideální, ale je to v pořádku.“

„Nyní je na řadě Silvestone, zase zcela jiná trať. V posledních letech to pro nás nebyl ten nejlepší okruh, ale od roku 2017 jsme se z toho hodně poučili. Letos jsme na rozdílných tratích podobně konkurenceschopní,“ uzavřel pilot Ferrari, který čeká na své další vítězství od GP Austrálie 2013.

Přes penalizaci na pódiu

Sebastian Vettel musel kvůli penalizaci startovat až z šestého místa, kde se taky několik kol od startu pohyboval. Ale nakonec se dostal před Romaina Grosjeana a rovněž profitoval z nečekaného odstoupení obou pilotů Mercedesu a Daniela Ricciarda na Red Bullu.

Byť rodák z Heppenhemu zřejmě kvůli penalizaci přišel o šanci bojovat o vítězství, pro které si dojel Verstappen, tak byl s výsledkem spokojený a z jeho úst dokonce zazněla na konto dvacetiletého pilota Red Bullu slova chvály: „Bez mého trestu bych býval závod vyhrál. Obrovská pochvala Maxi Verstappenovi, který tam vpředu udělal všechno zcela správně.“

„Naše závodní rychlost byla odpovídající, proto mě trest trochu žere. Třetí místo byla minimalizace škod. Také jsme nemohli tušit, že vypadnou oba Mercedesy. Jsem přesvědčený, že jsme mohli vyhrát, kdybychom startovali vpředu. Ale ten nejsilnější dojem je, že to byl pozitivní den.“

Pilot Ferrari si uvědomuje, že neodstartoval zrovna nejlépe a málem přišel o pozice i ve prospěch Renaltu a Haasu.

„Když si Lewis Hamilton vyzvedl čerstvé pneumatiky, trochu jsem se rozčiloval, protože vyjel na trať přede mnou. Pak jsem si myslel, že s čerstvějšími pneumatikami můžu na špici rozpoutat bouři, což se ale nestalo. Viděl jsem, že má co dělat s tím, aby dostal Kimiho pod tlak. Zavětřil jsem šanci.“

„Lewisovi jsem byl stále blíž a blíž, pak jsem zaútočil. Poté se mi podařilo opravdu dobře jej držet pod kontrolou. Asi měl problémy s gumami, znovu si dojel pro Pirelli. Potom byl beztak daleko a nakonec to musel vzdát.“

pic.twitter.com/xjec2VsroA— Formula 1 (@F1) 1. července 2018

„Samozřejmě, že jsem se snažil stahovat ztrátu na Kimiho. Chtěl jsem se dotáhnout, nikdy nevíte, co se ještě stane. Možná ještě někdo vypadne, nebo bude fáze safety caru. Ale Max a Kimi mohli své pozice ubránit.“

„Auto se v průběhu závodu zlepšovalo. Dal jsem do toho opravdu všechno, ale na lepší jak na třetí místo to nedalo. Když se podívám na to, z jakého místa jsem vyjížděl, pak můžu být se svým umístěním na stupních vítězů opravdu spokojený.“

Někteří očekávali, že když se Vettel  k Räikkönenovi přiblíží, tak Ferrari aplikuje týmovou režii, to se ale naštěstí nestalo. Nikomu by to ani neprospělo, protože Němec na Icemana ztrácel přes vteřinu a Finova ztráta na Vestappena byla také poměrně velká a navíc auta byla prakticky stejně rychlá.

Ačkoliv nemohl bojovat o stupeň nejvyšší, tak z Rakouska odjíždí s úsměvem na tváři. Bodejť by ne, když opět převzal vedení v šampionátu. „Odpouštím Rakousko spokojený. Zase vedeme šampionát, v závodě jsme měli dobrou rychlost a po smůle s trestem jsme měli ve Velké ceně trochu štěstí,“ uzavřel Vettel, který momentálně vede nad druhým Hamiltonem pouze o jeden bod. Také v poháru konstruktéru došlo ke změně na špici, do čela tabulky se dostalo Ferrari s náskokem 10 bodů na Mercedes.

Sdílejte na:
Zavřít