Magnussen i Grosjean hájí svůj tým: Každý chybuje

Magnussen i Grosjean hájí svůj tým: Každý chybuje

Dvojice jezdců Haasu si musela v úvodním závodě sezony v Melbourne spolknout hořkou pilulku. Cíl neviděl ani Romain Grosjean, ani Kevin Magnussen kvůli špatně upevněnému kolu. Nicméně oba se postavili za svůj tým a doufají, že ve druhém závodě sezony na trati uprostřed pouště si spraví chuť.

Americká stáj vstoupila do sezony ve velkém stylu. Magnussen i Grosjean se probojovali do poslední části kvalifikace, ve které si zajistili start ze třetí řady. Spanilou jízdu za fantastickým výsledkem jim však překazily zastávky v boxech…

Špatně upevněné kolo poprvé: Magnussen končí

25ti letý Dán se fantasticky odlepil od startovního slotu a po několika metrech překonal čtvrtého Maxe Vertappena, před kterým se pak úspěšně držel až do zastávky v boxech. Tým jej povolal ke svým mechanikům pro čerstvé super-měkké gumy ve 23. kole.

Zdálo se, že výměna proběhla bez problémů, ovšem zdání v tomto případě zklamalo. Magnussen totiž ve třetí zatáčce zastavil. Ačkoliv hlásil, že vůz musel odstavit kvůli zničenému zavěšení, tak pravým důvodem bylo špatně upevněné levé zadní kolo.

Zklamání bylo očividné. Bodejť by ne, když to mohl být jeho nejlepší výsledek v barvách tohoto týmu. Přesto se postavil za svůj tým: „Vyhráváme a prohráváme společně. Každý chybuje. To musíme vzít v úvahu. Musíme se z toho poučit a společně růst.“

„Pokusíme se sebrat a těšit se na další měření sil v Bahrajnu. Pozitiva, která si můžeme z Austrálie odvézt, je skutečnost, že je naše auto rychlé. Celý víkend jsem si užíval dupat v tomto autě na plyn,“ uvedl rodák z Roskilde, ale ohledně předpovědí pro další závod zůstává obezřetný. Samozřejmě, že by bylo dobré, kdybychom po tom obrovském zklamání v Austrálii měli v Bahrajnu dobrý závod. Ale nelze garantovat, že tam budeme konkurenceschopní. Musíme dále tvrdě pracovat a ujistit se, že našemu autu lépe rozumíme. Znovu: Máme dobré auto, ale zůstávám opatrný.“

 Z pohádkového víkendu se stal v mžiku víkend hororový

Haas byl velmi blízko k historicky nejlepšímu výsledku v zatím poměrně mladé historii týmu. Tento sen se však rozplynul v okamžiku, kdy odstavil svůj vůz Kevin Magnussen. Naději na body držel při životě na pátém místě jedoucí Romain Grosjean. Ovšem do doby, kdy si musel ve 25. kole dojet pro nové obutí.

Co se stalo potom, by nevymyslel snad ani ten nejlepší hollywoodský režisér katastrofických filmů. Neboť se opakoval naprosto identický scénář jako o dvě kola dříve. A posléze celému týmu zůstaly jen oči pro pláč…

DOPRUČUJEME: Odstoupení pilotů Haasu má dohru v podobě pokuty 10.000€

Francouzský závodník odstavil totiž svůj vůz těsně po výjezdu z boxů. Za odstoupením opět stálo špatně upevněné kolo, ovšem s jedním drobným rozdílem. Tentokrát se jednalo o levé přední kolo. A šance na pořádnou porci bodů byla ta tam.

„Je to týmový sport a tým tu pro mě vždycky byl, když jsem to potřeboval. Všichni pracujeme na hranici – při jízdě, vývoji a zastávkách v boxech. Chyby se můžou stát,“staví se za svého zaměstnavatele Grosjean, na kterého byl krátce po vypadnutí záběr, jak chlácholí jednoho z mechaniků.

Jednatřicetiletý rodák z Ženevy doufá, že v Bahrajnu by se mu mohlo opět dařit. Jeho statistiky na tamní trati mluví za vše. Na okruhu v poušti startoval dohromady šestkrát, z toho dvakrát stál na podiu, a to v letech 2012 a 2013 s již zaniklým týmem Lotus. V obou případech dojel na třetím místě. Nebodoval pouze jednou. V roce 2014 se musel spokojit s 12. místem.

Od té doby, co závodí pro Haas, dojel v Sáchiru na pátém a osmém místě. Proto doufá, že i tento rok by mohl bodovat. „Dobrý výsledek nám pomůže zapomenout na odstoupení v Austrálii,“ věří Grosjean, pro kterého je příjemnější „vypadnout v boji o čtvrté nebo páté místo, než pokaždé dojet do cíle jako 15.“.

Na Albert Parku dokázal Haas překvapivě držet tempo s předními týmy. V následujícím závodě se ukáže, zda v tomto trendu bude moci pokračovat. Grosjean si přeje, aby se tak stalo, neboť pro něho jako jezdce je pochopitelně zábavnější bojovat vpředu než na chvostu startovního pole.

 „Teď v Bahrajnu se musíme koncentrovat na naši práci stejně jako v Austrálii a potom uvidíme, jak daleko jsme se dostali. Doufám, že se dočkáme dalšího pozitivního překvapení. Také doufám, že budeme mít tu samou rychlost jako v Melbourne. Uvidíme, co se stane. Ale samozřejmě doufám, že to tak bude, neboť vás mnohem víc baví bojovat vpředu než daleko vzadu.“

„Miluji závodění v Bahrajnu. Vždy jsem tam měl dobrý pocit. Podle mě je trať opravdu zábavná. Je jedním z okruhů, který nabízí spoustu možností pro předjíždění, což je super. Samozřejmě, že je tam první zatáčka, ale potom by tam byla také třetí, jedenáctá a patnáctá zatáčka – tyhle všechny řadí tuto trať k těm nejlepším tratím vůbec,“ vysvětluje Grosjean.

Mimo to, že je tento okruh příslibem většího množství předjížděcích manévrů, je tam také spousta výběhových zón, který by mohly přispět k akčnějšímu závodu, neboť jezdci díky tomu více riskují. „Najít brzdný bod v Bahrajnu je určitě snadnější než v Monaku nebo Singapuru.“

„Když probrzdíte, můžete jednoduše jet dál a pokusit se o to v dalším kole. Na některých městských okruzích v tomto případě skončíte přímo ve zdi. Také je o něco jednodušší na této trati zaútočit a najít limit,“ dodal Grosjean.

Sdílejte na:
Zavřít