McLaren-Honda nebo McLaren-Renault? Verdikt by měl padnout do 48 hodin

McLaren-Honda nebo McLaren-Renault? Verdikt by měl padnout do 48 hodin

„Manželství“ McLarenu a Hondy je na spadnutí, neboť Japonci stále tápají a již třetím rokem dodávají nekonkurenceschopnou pohonnou jednotku, kterou doprovází nespočet technických problémů. Proto Wokingští hledají alternativu, a tou by mohl být motor od Renaultu. Avšak i to má háček: Prakticky vše totiž závisí na Toro Rosso.

Téma týkající se dodávky motorů týmu McLaren je na stole již dlouho. Ale není se čemu divit. Za tři roky nebyla Honda schopná vyřešit problémy se spolehlivostí ani s výkonností své pohonné jednotky. A pohárek trpělivosti McLarenu, zdá se, už přetekl, proto začali hledat alternativy.

Jelikož u Mercedesu a Ferrari nepochodili, tak jedinou možností, ke komu by mohli od Hondy „utéct“, je Renault. Francouzští motoráři však během neděle prohlásili, že poskytovat agregáty čtyřem týmům rozhodně nebudou, což by mohlo být náznakem toho, že jsou pro McLaren dveře definitivně zavřené.

Avšak zdání klame. Toro Rosso, v jehož útrobách je uložený právě motor od Renaultu, by podle některých spekulací mohlo přesedlat na Hondu. Stáj se sídlem v italské Faenze dala Japoncům přesný termín, do kdy má padnout verdikt, a sice do konce víkendu v Monze.

Ačkoliv se konalo během víkendu nespočet schůzek, kterých se zúčastnili zástupci McLarenu, Hondy, Toro Rosso a Red Bullu, tak k žádnému závěru nedošlo.

Věci se snaží dát do pohybu FIA společně s šéfy Formule 1: do 48 hodin chtějí mít na stole finální rozhodnutí.

„Je to komplikované, neboť nechcete udělat jen to nelepší pro McLaren, ale i pro F1 jako takovou,“ vysvětluje závodní ředitel McLarenu Eric Boullier a zároveň doufá, že se i přes neustávající potíže dokáže  Honda v královně motorismu udržet.

Výkonný ředitel Zak Brown zdůrazňuje, že nic nemůže garantovat, přesto, že vše napovídá uzavření smlouvy mezi Hondou a Toro Rosso. „Je tu několik odlišných scénářů. Na scénář, jestli se něco stane s těmito dvěma (Hondou a Toro Rosso), všichni čekají. Ale není jediným,“ připomíná Francouz.

Celou situaci také nezjednodušuje fakt, že je také potřeba vykompenzovat platby za předčasné ukončení současných kontraktů.

Hovoří se mimo jiné také o tom, že by tím Renault pomohl Carlosi Sanzovi s předčasným vypovězením smlouvy s Toro Rosso, aby jej následně mohl angažovat ve svém továrním týmu. Španělskému závodníkovi jinak vyprší smlouva až na konci příštího rok. Brown věří, že ve finále mohou být všichni spokojení.

„Ano, ideální scénář by byl takový, aby se nakonec každý smál. Podle mě je to možné. Toro Rosso to musí udělat,“ nabádá pětačtyřicetiletý Američan vedení týmu k rozhodujícímu kroku. O „deadline“ prý nevěděl: „Neřekli mi o tom.“

Boullier připustil, že je zapotřebí dohodu učinit už co nejdříve, jelikož zanedlouho přijde na řadu vývoj monopostu pro rok 2018. „Potřebujeme vědět, co budeme dělat a kterým směrem se ubírat, protože teď je to věc načasování ohledně navrhování vozu pro příští rok,“ uzavřel.

Sdílejte na:
Zavřít