Sauber-Ferrari: Kariéra Wehrleina v F1 na spadnutí

Sauber-Ferrari: Kariéra Wehrleina v F1 na spadnutí

Pascal Wehrlein je v poměrně prekérní situaci. Ačkoliv svého týmového kolegu Marcuse Ericssona poráží, tak je jeho budoucnost ve Formuli 1 na spadnutí.

Je letošní sezóna pro Wehrleina poslední v F1?

Mladý Němec už vloni dokázal, že je kvalitním jezdcem, když vyjel v Rakousku s týmem z chvostu pole, stájí Manor, jeden bod. Pro letošní rok přešel k Sauberu, kde svého parťáka s přehledem poráží, ale paradoxně se vznáší otazníky právě nad jeho dalším působením v královně motorismu.

Švýcarská stáj původně měla od následující sezóny odebírat motory od Hondy. Tato spolupráce však skončila dříve, než vůbec pořádně začala. Nové vedení, Longbow Finance SA, se nepohodlo s šéfkou Monishou Kaltenbornovou, která následně z týmu odešla, čímž padla i dohoda mezi Sauberem a Hondou.

Sauber nakonec sáhl po motorech od italské automobilky Ferrari, která bude chtít logicky protlačit za volant jednoho ze svých juniorů – buďto bezesporu talentovaného devatenáctiletého Monačana Charlese Leclerca, který v F2 zajíždí své konkurenty do země, nebo třiadvacetiletého italského závodníka Antonia Giovinazziho.

Médii kolovaly zvěsti, že jednou z neshod mezi Kaltenbornovou a Longbow Finance bylo určení týmové jedničky a dvojky, přičemž by měl mít vedoucí pozici podle nového vedení Ericsson. Byť Švéd jezdí většinu času ve Wehrleinově stínu, tak místo pro příští rok, jak se zdá, má více méně pojištěné, protože jej sponzoruje právě Longbow Finance.

„Všech pět bodů jsem získal já a v kvalifikacích je to pro mě 7:2. Co mám tedy ještě udělat?“ zamýšlí se Wehrlein, jak si má udržet angažmá ve Formuli 1, v rozhovoru pro německý Bild.

Dvaadvacetiletý rodák ze Sigmringenu spadající pod křídla Mercedesu je sice jejím rezervním pilotem, ale co se týče sedačky, tak ta nepřipadá v úvahu. Stáj s trojcípou hvězdou ve znaku je se svoji aktuální dvojicí Lewis Hamilton – Valtteri Bottas nadmíru spokojená a Force India, jenž odebírá německé agregáty, si ponechá nadále Estebana Ocona se Sergiem Pérezem.

Místo není ani u Williamsu, ve kterém pravděpodobně zůstane jak ostřílený mazák Felipe Massa, tak i nováček Lance Stroll. Haas je pro Wehrleina taktéž passé, neboť Steiner nedávno potvrdil, že si ponechá Kevina Magnussena a Romaina Grosjeana.  Ze seznamu si může vyškrtnout také McLaren.

Red Bull s Toro Rosso vsází na své juniory, takže ani tam zřejmě nepochodí. Jako jediná možnost by se mohl jevit Renault, kde to má pěkně nahnuté Jolyon Palmer, který nepodává nijak oslnivé výkony. Avšak i to má háček. U Francouzů již jeden německý pilot jezdí, a sice Nico Hülkenberg. Je reálné, aby jezdili v továrním týmu francouzského motoráře hned dva Němci? Upřímně, asi ne…

Návrat do DTM nepravděpodobný

Wehrlein by se mohl vrátit do německého šampionátu cestovních vozů DTM, jenže po překvapivém oznámení o odchodu Mercedesu ze seriálu na konci příští sezóny, není ani budoucnost této série jistá.

Závodit ve Formuli E? V žádném případě

Logickým krokem by mohlo být angažmá u Mercedesu ve Formuli E, jejíž popularita v současné době stoupá rapidním tempem. Avšak tuto alternativu Werhlein rázně odmítá, neboť elektrické formule nepodporuje.

Mám rád ten rámus a výkon. Nedokážu si představit, že bych jezdil ve Formuli E,“ vysvětluje Wehrlein, s nímž souhlasí i prezident Ferrari Sergio Marchionnne. Ital si totiž rovněž neodkáže představit budoucnost Ferrari v této sérii.

Wolff uklidňuje

Spekulace o Wehrleinově budoucnosti mírně bagatelizuje sportovní šéf Stříbrných šípů Toto Wolff: „Trh (s jezdci) je v pohybu. V následujících dvou týdnech se toho může udát spoustu zajímavého,“ zkonstatoval Rakušan.

Sdílejte na:
Zavřít