Potvrzeno! Sauber bude od roku 2018 odebírat motory Honda

Potvrzeno! Sauber bude od roku 2018 odebírat motory Honda

Několikaměsíční spekulace o přechodu Sauberu k motorům Honda jsou nyní skutečností. V neděli ráno obě strany oficiálně potvrdili svoji spolupráci.

Japonci podepsali se Sauberem dlouholetou smlouvu, čímž budou Švýcaři vedle McLarenu druhým týmem, který bude odebírat jejich agregáty.

Jedním z důvodů je také fakt, že Sauber nyní dostává od svého současného dodavatele, italské automobilky Ferrari, rok starou specifikaci motoru, zatímco Honda jim bude dodávat tu nejaktuálnější.

Pro Hondu by mohla mít spolupráce s další stájí pozitivní dopady, a sice že by tím potencionálně získali více najetých kilometrů, což by vedlo k většímu množství dat a následně také snad k lepším výsledkům.

„Pro Sauber je velkou ctí v nadcházejících sezónách spolupracovat s Hondou. Naše reorganizace není viditelná jen díky novým majitelům, ale také díky našemu novému partnerství s technickým partnerem Hodnou,“ vyjádřila se šéfka týmu Monischa Kaltenbornová. „V této nové éře motorů stanovujeme další milník, od kterého máme velká očekávání a jenž nám zaručeně otevře nové možnosti. Velmi se těšíme na naše partnerství s Hondou, které stanoví kurz pro úspěšnou budoucnost – jak ze strategického, tak i technologického hlediska. Děkujeme Hodně, že toto skvělé partnerství umožnila.“

Oficiální prohlášení samotné Hondy je velmi stručné: „Velmi nás těší, že smíme oznámit naše nové partnerství se Sauberem, který bude od roku 2018 dostávat motory od Hondy.“

Yusuka Hasegawa, závodní šéf Hondy zdůraznil, že už od začátku, kdy vstoupili do Formule 1, bylo jejich cílem dodávat své agregáty více týmům: „ Od začátku bylo v plánu, že bychom chtěli vybavovat svými motory více jak jeden tým.“

V Rusku se šuškalo o tom, že by se mohl McLaren od příštího roku vrátit zpět k Mercedesu, což ovšem Honda kategoricky odmítla s tím, že Sauber bude druhým odběratelem.

Katsuhide Moriyama, který má v Hondě na starosti marketingové záležitosti, řekl: „Kromě partnerství s McLarenem, které začalo v roce 2015, začne Honda od příštího roku dodávat pohonné jednotky Saberu coby zákaznickému týmu. Pro Hondu to představuje v jejích aktivitách ve Formuli 1 novou výzvu. Aby bylo možné profitovat ze spolupráce vyplývající z podpory obou týmů v maximální možné míře, budeme posilovat procesy a zdroje v našich vývojových zázemích, jmenovitě v HRD Sakura a závodu v Miltone Keynes. Budeme nadále tvrdě pracovat na splnění našich požadavků a na tom, abychom mohli co nejdříve prezentovat našim fanouškům dominantní sílu.“

Honda hledá způsob, jak dostat svého svěřence Nobuharu Matsushitu do královny motorismu, a právě spoluprací se Sauberem by toho mohla docílit. Třiadvacetiletý japonský závodník reprezentuje od roku 2015 v sérii GP2 (od roku 2017 se seriál opět jmenuje Formule 2) tým ART Grand Prix. Během svého dvouletého působení v tomto seriálu dokázal dvakrát triumfovat. Při své debutové sezóně skončil na devátém místě a vloni skončil o dvě pozice hůře, tedy na místě jedenáctém.

Kromě Matsushita mají ještě jednoho kandidáta, a sice devatenáctiletého Tadasukeho Makina, který se před dvěma lety stal v šampionátu Formule 4 více mistrem. O rok později přešel do Formule 3, kde mu na konci sezóny patřilo páté místo.

„Honda ví, že tři jezdce ve dvou kokpitech mít nemůže,“ uvedl nejmenovaný zdroj pro speedweek.com, který upozorňuje na to, že příští rok není u stáje ani pro jednoho z Japonců žádné volné místo. „Sauber má dva kokpity, ale je tam Marcus Ericsson a Pascal Wehrlein má na přání Mercedesu dvouletou smlouvu, proto tam není pro Japonce pro rok 2018 žádné místo. Nic se ale neděje, protože se mezitím rýsuje další tendence, a sice že Honda totiž spoléhá méně na Matsushita, nýbrž spíše na Makina. Pokud Tadasuke bude mít dobrou sezonu ve Formuli 3, tak v roce 2018 bude jezdit ve Formuli 2. V ideálním světě potom v roce 2019, nejpozději v roce 2020, bude ve Formuli 1. Japonci věří, že má v sobě více potenciálu než Matsushita. To bude pasovat i ohledně načasování s Wehrleinem, který bude sedět buďto v jednom ze Stříbrných šípů nebo se přesune do jednoho z odběratelských týmů Mercedesu, jako je Williams.“

Sdílejte na:
Zavřít