Alonso vynechá Velkou cenu Monaka a místo toho nastoupí do Indy 500!

Alonso vynechá Velkou cenu Monaka a místo toho nastoupí do Indy 500!

Fernando Alonso se rozhodl, že se nezúčasní květnového podniku v Monaku a udělá další krok ke splnění svého snu získat tzv. triple crown. V závodu 500 mil Indianapolis bude závodit za tým Andretti-Autosport.

Aby získal svůj vysněný triple clown musí vyhrát Velkou cenu Monaka, Indy 500 a 24-hodinovku Le Mans. Jeden krok má již splněný, a sice v Monaku triumfoval již dvakrát – v letech 2006 a 2017. Nyní se pokusí ukořistit vítězství také na oválu.

Vyhrál jsem dvakrát Velkou cenu Monaka a jednou z mých ambicí je vyhrát Triple Crown, což se podařilo jedinému jezdci motorsportu: Grahamu Hillovi,“ vysvětluje Španěl svoji absenci v úzkých uličkách Monte Carla. Nevím, kdy budu závodit i v Le Mans, ale jednoho dne to mám v úmyslu. Je mi teprve 35, takže mám na to spoustu času.“

Hrozně se těším, protože si můžu splnit můj sen startovat v Indy 500. Tento závod je jedním z nejznámějších automobilových podniků na světě. Spolu s 24-hodinovkou Le Mans a Velkou cenou Monaka neexistuje nic prestižnějšího. Na začátku června ve Velké ceně Kanady v Motnreálu budu opět sedět v kokpitu svého McLarenu-Honda,“ řekl Alonso, který se již před rokem netajil tím, že by si rád vyzkoušel i oválové závody a prestižní 24-hodinovku: „Formule 1 je samozřejmě přednější. Všechno záleží na tom, jaké budou vozy pro sezonu 2017. Pokud mě budou bavit, tak si dokážu představit, že budu závodit i dále. Ale je toho víc, co mě láká: Přijde mi celkem cool vyhrát 24-hodinovku Le Mans a Indy 500.“

Když pilot stárne, tak ho lákají velké výzvy a automobilové závody. Uvědomuji si, že IndyCars neznám a nikdy jsem na oválu nejel. Shlédl jsem nespočet závodů Indy s těmito vozy. Preciznost je všechno. Hned po Velké ceně Barcelony odletím do Ameriky, abych mohl trénovat ve voze McLaren-Honda týmu Andretti. Doufám, že dokážu najet velký počet mil,“ citoval dvojnásobného mistra světa německý web speedweek.com.

McLaren triumfoval na oválech v sedmdesátých letech celkem třikrát. Dvakrát s Johnym Rutherfordem a jednou s Markem Donohuem. Šéf stáje z Wokingu Zak Brawn si sice netroufne tvrdit, že jeho svěřenec vyhraje, ale věří, že do soubojů určitě promluví: „Šéf stáje Michael Andretti je mým starým přítelem, takže všechno funguje. Bez Hondy by to nebylo možné. Nastoupíme s papájově oranžovým autem, se kterým vyhrál v roce 1974 a 1976 Johny Rutherford. Může Fernando vyhrát? Říct to, by bylo pravděpodobně arogantní, ale rozhodně se do bojů může přimíchat. Vloni Andretti vyhrál s nováčkem Alexem Rossim. Vím, že se toho musí mnoho naučit, ale když to nezvládne pilot jeho kvalit, tak kdo potom?“

Pár slov k tomu přidal také sám šéf týmu Andretti, Michael Andretti: „Je mi velkou ctí mít McLaren coby partnera a moci nastoupit s Fenandem. To, že Alonso Indy ještě nezná, mě netrápí. Přesněji řečeno, Indy je skvělé místo pro začátečníky, protože tu s nimi můžeme hodně trénovat.“

Z angažování pětatřicetiletého Španěla je nadšený i výkonný ředitel IndyCar Mark Miles: Celá rodina Indy – jezdci, fanoušci, média, prostě všichni – je uchvácena tím, že budeme moci vidět tak skvělého jezdce jako je Fernando Alonso v Indy 500. Může vyhrát s vozem týmu Michaela Andrettiho poháněným Hodnou jako nováček? Vloni to Alex Rossi dokázal, takže nevidím žádný důvod, proč by se to nemohlo stát znovu.“

Ale je jedno jak to dopadne: Pro mě je báječné mít na startu jezdce Alonsova kalibru a také zažít návrat tak velké značky jako je McLaren.“

Nikdo v USA nezapomněl, jak Mark Donohue a Johny Rutherford třikrát vyhráli Indy 500 za McLaren. Zakladatel firmy Bruce McLaren se stal legendou v Americe především díky svým úspěchům v sérii CanAm. Tato legenda bude mít teď pokračování díky další kapitole historie motorismu, a to je skvělé.“

Sdílejte na:
Zavřít