Za Wehrleinovou absencí není politická válka, nýbrž dozvuky nehody ze Závodu šampionů

Za Wehrleinovou absencí není politická válka, nýbrž dozvuky nehody ze Závodu šampionů

Situace okolo fyzické zdatnosti Pascala Wehrleina se začíná konečně vyjasňovat. Není za tím politická válka, nýbrž zranění vážnějšího rázu, ke kterému přišel během lednového Závodu šampionů. Toto Wolff poskytl první detailnější náhled ‚za oponu‘.

V první části předsezónních testů, poté v Austrálii od třetího tréninku a celý tento víkend v Číně zaskakuje Pascala Wehrleina u švýcarské stáje rezervní pilot Ferrari Antonio Giovinazzi.

V zákulisí se rýsovalo celkem logické odůvodnění, proč v Šanghaji opět za Wehrleina naskočil právě mladý Ital. Scénář vypadal takto: Giovinazzi je svěřencem Ferrari, Sauber odebírá jeho motory a navíc je to po dlouhé době nadějný talent s italskou krví, tudíž se jej snaží protlačit ke Švýcarům a Němcova „nedostatečná fyzická kondice“ je jen jakousi „zástěrkou“.

Jenže během dnešního dne vypluly na povrch nové, zcela zásadní, informace. Šéf stáje Mercedes Toto Wolff, pod který spadá dvaadvacetiletý šampion DTM z roku 2015, v rozhovoru pro německou televizní stanici RTL odhalil první detaily Wehrleinovi absence.

„Je načase říci, jak to doopravdy je a zastat se Pascala. Pascal si během nehody zlomil krční obratel. Měl štěstí, že nepřišel k dalším zraněním,“ nastiňuje Rakušan Wehrleinovu situaci. Ačkoli rodák ze Sigmaringenu odešel z ošklivě vypadající nehody s kolegou z Williamsu, Felipem Massou, po svých a zdálo se, že je všechno v pořádku, tak ve skutečnosti tomu bylo přesně naopak: „Několik týdnů se nemohl hýbat a strávil je v korzetu.“

Podle všeho to ale vypadá tak, že v Miami zranění ještě tak vážné nebylo a celé se to zhoršilo až poté, co odjel druhou fázi testů v Barceloně. Protože ještě krátce po konci testování tvrdil, že zranění není nic dramatického – že si jen pohmoždil záda, ale o krku nepadla ani zmínka. Nabízí se tedy otázka, proč Sauber, Mercedes i Wehrlein mlžili a hned nešli s pravdou ven.

Pro úvodní závodní víkend na okruhu v Albert Parku dostal od lékařů FIA zelenou, ovšem po pátečních trénincích sám usoudil, že jeho fyzička není stoprocentní a rozhodl se zbytek víkendu vynechat.

„Páteční rozhodnutí v Melbourne ohledně toho, že by nezvládl odjet celou délku závodu kvůli absenci potřebné síly, bylo opravdu moudré,“ chválí rodák z Vídně. „Padlo na základě domluvy se mnou a Monishou (Kaltenbornovou, šéfka Sauberu, pozn. red.). My jsme ho akceptovali a respektovali.“

Sauber zvolil za náhradníka po boku Marcuse Ericssona Giovinazziho, který se při svém debutu ukázal ve velmi dobrém světle. Během následujícího týdne italská média informovala, že by se měl v Šanghaji do kokpitu C36 vrátit Wehrlein, jenže tyto výroky byly náhle vyvráceny a v Sauber řídí i na dále junior z italské stáje.

„Pascal by se mohl ocitnout pod tlakem, pod kterým by odjel i závod a do Bahrajnu by přijel s jet lagem, a to by nebyla optimální příprava. V této souvislosti jsme se rozhodli, že podstoupí desetidenní řádný trénink, který ho dostane zpět do takové formy, aby mohl vůz řídit bez jakýchkoli problémů. Do Bahrajnu přijde plný síly,“ vysvětluje Wolff.

Má se Wehrlein o svoji sedačku po Italových slibných výkonech bát? „Formule 1 vytváří kontroverze jak na trati, tak i mimo ni. Jistě, že  byste si z toho mohli vyvodit, že je to politická válka. Faktem je, že jsme se tomu s Ferrari postavili a mimo závodní dráhu spolu vycházíme dobře. Nikdy bychom si kvůli našim juniorům do vlasů nevjeli. Monisha se Sauberem stojí pevně za Pascalem,“ je přesvědčen sportovní šéf Stříbrných šípů.

Kaltebornová sice stojí plně za svými piloty, ale celou záležitost ve čtvrtek na okruhu v Šanghaji stoprocentně nepotvrdila. Ovšem spekulace, kterými se to v médiích jen hemží, zkritizovala: „Bohužel musím tyto lidi zklamat, protože záležitost je celkem jasná. Pro mnohá média to ale není zajímavé natolik, aby to prodali.“

Sdílejte na:
Zavřít