Rosberg zpět na pole-position

Rosberg zpět na pole-position

Nico Rosberg po nějaké době opět překonal Lewise Hamiltona a vzal si pole-position. Jeho týmový kolega na něj ztratil téměř dvě desetiny. Druhou řadu obsadil Williams s Bottasem na třetím a Massou na čtvrtém místě.

Výsledky

P #   Jezdec Konstruktér Q1 Q2 Q3 K
 1. 6 Nico Rosberg Mercedes 1:33.671 1:32.950 1:32.506 0
 2. 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:33.611 1:32.982 1:32.703 0
 3. 77 Valtteri Bottas Williams 1:34.301 1:33.443 1:33.128 0
 4. 19 Felipe Massa Williams 1:34.483 1:33.551 1:33.527 0
 5. 14 Fernando Alonso Ferrari 1:34.497 1:33.675 1:33.740 0
 6. 3 Daniel Ricciardo Red Bull 1:35.593 1:34.466 1:34.075 0
 7. 20 Kevin Magnussen McLaren 1:34.930 1:34.229 1:34.242 0
 8. 22 Jenson Button McLaren 1:35.150 1:34.648 1:34.317 0
 9. 1 Sebastian Vettel Red Bull 1:35.517 1:34.784 1:34.432 0
 10. 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:34.984 1:34.771 1:34.548 0
 11. 25 Jean–Éric Vergne Toro Rosso 1:35.155 1:34.984   0
 12. 11 Sergio Pérez Force India 1:35.439 1:35.089   0
 13. 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:35.210 1:35.092   0
 14. 27 Nico Hülkenberg Force India 1:35.000 1:35.099   0
 15. 99 Adrian Sutil Sauber 1:35.736 1:35.364   0
 16. 21 Esteban Gutiérrez Sauber 1:35.308 1:35.681   0
 17. 13 Pastor Maldonado Lotus 1:35.917     0
 18. 8 Romain Grosjean Lotus 1:35.984     0
 19. 9 Marcus Ericsson Team Caterham 1:36.813     0
 20. 17 Jules Bianchi Marussia 1:36.943     0
 21. 10 Kamui Kobayashi Team Caterham 1:37.015     0
 22. 4 Max Chilton Marussia 1:37.481     0

Komentář

Kvalifikace začíná v 7:00.

Vítejte u komentáře k ranní kvalifikaci na Velkou cenu Japonska!

Jasnými favority na pole-position i zítřejší závod jsou jednoznačně vozy Mercedesu. Mezi oběma piloty to vypadá velmi vyrovnaně. Rosberg a Hamilton v trénincích vypadali velmi vyrovnaně. V prvním tréninku byl rychlejší Rosberg, v druhém Hamilton a v dnešním velmi brzkém třetím tréninku byl opět nejrychlejší Rosberg, Hamilton naboural. Za Mercedesy to vypadá na souboj mezi Ferrari, Williamsy a Red Bully, ale vypadá to, že Williams zde bude mít výhodu díky silným motorům.

Více o prvním tréninku zde.
Více o druhém tréninku zde.
Více o třetím tréninku zde.
Více o okruhu Suzuka zde.

Pirelli na vysokorychlostní zakroucenou Suzuku přivezlo to nejtvrdší, co má – oranžovou tvrdou směs a bílou středně tvrdou. Rychlostní rozdíl mezi nimi odhaduje na zhruba 0,6 – 0,8 sekundy v kvalifikaci. V závodě to bude o něco víc.

Q1

Před první části kvalifikace Mercedes usilovně pracuje na připravení vozu pro Hamiltona, který boural ve třetím tréninku. Práce probíhají také na vozu Kimiho Räikkönena, o kterém se šušká, že kvůli technickému problému možná ani nestihne kvalifikaci. Fin se trápil už v pátečních trénincích a v dnešním třetím tréninku právě kvůli technice zabalil dříve.

Nakonec Hamilton i Räikkönen kvalifikaci stihnou. Mercedes Hamiltona byl v pořádku a tým nemusel měnit šasi ani převodovku. Räikkönen musel měnit kompletní pohonnou jednotku, Ferrari mu dalo starší motor a tvrdí, že udělalo časový rekord ve výměně pohonné jednotky.

18:00 – Zelená světla na konci pitlane, první část kvalifikace začala. Domácí Kamui Kobayashi je prvním na trati.

16:00 – Několik vozů už je v měřeném kole, mezi nimi třeba již zmiňovaný Kobayashi a Kvyat. Na trati už jsou skoro všechny vozy krom McLarenů, Red Bullů a Ericssona.

15:00 – McLareny už jsou na trati také. Očekává se, že většina týmů na čele se skrze Q1 dostane na tvrdé směsi pneumatik. Marussie, Caterhamy a Sutil v Sauberu už ale jedou na středně tvrdé směsi.

13:00 – Po prvních letmých kolech je na čele Hamilton, jeho první kolo bylo o šest setin rychlejší než Rosbergovo. Za Mercedesy jsou Williamsy, Vergne, Räikkönen atd.

12:00 – Alonso se nyní posunul na páté místo za Williamsy. Magnussen a Button jdou za něj.

10:00 – V odstupové zóně jsou zatím oba Caterhamy, obě Marussie, Perez a Grosjean. Red Bully už zajely kola a jsou na osmém a devátém místě ve prospěch Vettela.

9:00 – Momentálně třetí Bottas na prvního Hamiltona ztrácí téměř sedm desetin.

8:00 – Většina vozů je nyní v boxech, vypadá to, že Mercedesy jsou v bezpečí a už asi nebudou muset vyjíždět znovu. Mezitím je v letmém kole Vettel.

6:30 – Vettel se však nezlepšuje a zůstává osmý. Ricciardo se také nezlepšuje a zůstává devátý. Zlepšil se Kobayashi a posouvá se na dvacáté místo před Bianchiho.

5:00 – Bianchi je nyní v letmém kole, Kobayashi byl o dvě desetiny rychlejší než on při svém předchozím pokusu. Caterham do Japonska jel se sliby, že dožene Sauber a Lotus, avšak stále má potíže i s Marussií.

4:00 – Bianchi se velmi zlepšil a jde dokonce na devatenácté místo před Ericssona. V odstupové zóně je stále i Perez a Grosjean, Perez je nyní v letmém kole na středně tvrdých pneu, ale moc rychle nevypadá.

3:00 – Perez se dramaticky zlepšil v druhém a třetím sektoru a jde na jedenácté místo.

2:00 – Zlepšuje se nyní i Räikkönen na střední směsi, jde na sedmé místo. Hülkenberg se zlepšil na osmé místo.

1:00 – V odstupové zóně jsou oba Caterhamy, obě Marussie a oba Saubery. Všichni jsou ještě v letmých kolech.

0:00 – Bianchi už se nezlepšuje, Gutierrez se zlepšil o hodně a jde na dvanácté místo. Grosjean je stlačen na sedmnácté místo do odstupové zóny. Grosjean se nezlepšuje. Sutil se ale zlepšuje na šestnácté místo a oba Lotusy jsou tak v odstupové zóně. Ericsson se zlepšil a posunul se na devatenácté místo.

Konec Q1! Nejrychlejší byl Hamilton, odstupují Maldonado, Grosjean, Ericsson, Bianchi, Kobayashi a Chilton.

Velmi těsné to bylo pro oba Red Bully, Vettel byl čtrnáctý a Ricciardo patnáctý, jenom kousek od sestupových pozicí.

Pastor Maldonado bude díky penalizaci za šestý motor startovat z posledního místa, na startu Velké ceny Ruska bude ještě posunut na startu o dalších pět míst.

V první části kvalifikace vypadly obě Marussie, oba Caterhamy a oba Lotusy.

Q2

15:00 – Zelená světla, je tu druhá část, ale na trať se nikdo moc nežene.

14:00 – Prvními na trati jsou Sutil, Perez, Massa a Bottas.

13:00 – Rosberg s Räikkönenem se také připojují. Hamilton vyjíždí za nimi.

12:00 – Všichni už samozřejmě vyjíždějí na středně tvrdých pneumatikách. Na maximálce je zatím dnes nejrychlejší Bottas – 315km/h. Nyní Bottas jako jeden z prvních v měřeném kole. Před ním jsou ještě Sutil a Perez.

10:00 – Po prvních letmých kolech je na čele zatím Rosberg, byl o tři setiny rychlejší než Hamilton. Za nimi je Bottas, Alonso, Massa a Räikkönen. Fin však už má velký odstup – 7 desetin.

8:30 – Vettel s Ricciardem se jen tak tak vejdou do TOP10 – Vettel je opět o něco rychlejší, také tu už čtyřikrát vyhrál.

7:00 – Magnussen překonává Räikkönena a jde na šesté místo. Na osmém za Räikkönenem je Button. Perez a Kvyat se nyní dostali na deváté a desáté místo, čímž vysunuli oba Red Bully mimo prvních deset.

5:00 – Všichni jsou nyní v boxech a připravují se na druhé pokusy – bude to velmi těsné a napínavé.

3:30 – Bottas se jako první pouští podruhé na trať. Momentálně je třetí a na Rosberg ztrácí masivních osm desetin.

2:00 – Všichni na trati, kromě obou Mercedesů, ty už asi na trať nevyjedou, mají velmi pohodlný náskok.

0:00 – Čas vypršel a čeká se na poslední časy. Bottas se zlepšil o tři desetiny, ale na Mercedesy stále ztrácí pět desetin. Vettel i Ricciardo se zlepšují. Ricciardo je momentálně šestý, Vettel osmý. V odstupové zóně jsou Toro Rossa, Force Indie a Saubery. Dokáže se někdo z nich zlepšit? Sutil ne, Gutierrez ne, Hülkenberg ne, Kvyat ne, Vergne také ne a Perez to vzdává a zajíždí do boxů.

Konec Q2! Nejrychlejší Rosberg, končí Vergne, Perez, Kvyat, Hülkenberg, Sutil a Gutierrez.

Vettel to měl těsně, byl pouze o dvě desetiny rychlejší než Vergne, ale nakonec se do TOP10 i s Ricciardem vešel, stejně jako oba Mercedesy, Williamsy, Ferrari a McLareny.

Räikkönen se starou použitou pohonnou jednotkou je na rovinkách o 10km/h pomalejší než Alonso.

S ohledem na aktuální předpovědi bude zítra při startu závodu opravdu průtrž mračen a mohli bychom se dočkat startu za Safety Carem, což dělá kvalifikaci ještě důležitější.

Vypadly oba Saubery, obě Force Indie a obě Toro Rossa.

Q3

12:00 – Bottas jako první stojí na světlech a se zelenou se pouští na trať.

10:00 – Na trati všichni krom Räikkönena.

9:00 – Bottas jako první v měřeném kole. Räikkönen stále v boxech. Že by další technické potíže pro Fina?

8:00 – První Bottasovo kolo 1:33.329, Massa je o dvě desetiny pomalejší. Dobrá úvodní kola. Hamilton s Rosbergem a Alonsem jsou v letmých kolech.

7:30 – Rosberg jde na první místo s časem 1:32.629.

7:00 – Hamilton pokazil prostřední sektor a jde na druhé místo, tři desetiny na Rosberg ztratil. Alonso na pátém, za ním Magnussen, Ricciardo, Button, Vettel. Räikkönen stále v garáži.

5:00 – Räikkönen pravděpodobně bude mít pouze jeden pokus. Jednu sadu středních pneu totiž použil už v Q1, takže Ferrari pravděpodobně jen šetří pneu, protože ví, že se starým motorem nebude moc vepředu.

3:00 – Všichni vyjíždí na trať- včetně Räikkönena.

2:00 – V měřeném už je Sebastian Vettel, který je momentálně devátý.

0:30 – Ricciardo se posouvá na šesté místo, Vettel na sedmé. Stíhají ještě jedno kolo. Botas se zlepšuje a už ztrácí pouze jednu desetinu na třetího Hamiltona, další pokus ale už dělat nebude.

0:00 – Rosberg se zlepšuje o další desetinu. Hamilton je v měřeném kole. Hamilton se zlepšuje, ale ne o dost! Zůstává na druhém místě se ztrátou přes desetinu a půl. Magnussen s Buttonem se oba dostávají před Vettela.

KONEC KVALIFIKACE! Pole-position získává Nico Rosberg. Za ním Hamilton, Bottas, Massa, Alonso, Ricciardo, Magnussen, Button, Vettel a Räikkönen.

Räikkönen byl ve svém jediném pokusu o desetinu pomalejší než Sebastian Vettel, oba měli problémy v trénincích s technikou a pravděpodobně na to doplatili. Ricciardo byl o čtyři desetiny rychlejší než Vettel, Alonso o osm desetin rychlejší než Räikkönen.

Toho využily McLareny, které jsou na sedmém a osmém místě mezi Red Bully.

Bottas nakonec na pole-position ztratil 6 desetin, což není zase tak strašně, vzhledem k tomu, co jsme viděli třeba v Belgii.

To je pro dnešek vše, uvidíme se opět zítra v osm hodin ráno, kdy začíná Velká cena Japonska, která bude stoprocentně na mokru, takže se máme na co těšit.

Sdílejte na:
Zavřít