Byla to naše nejhorší sezóna od roku 2006, říká Red Bull

Byla to naše nejhorší sezóna od roku 2006, říká Red Bull

Šéf Red Bullu Christian Horner říká, že jeho tým ve Formuli 1 přetrpěl svoji nejhorší sezónu ohledně spolehlivosti motoru od roku 2006.

Řada selhání motoru Renault zapříčinila u týmu Red Bull, že Max Verstappen a Daniel Ricciardo se nemohli zúčastnil boje o titul.

V této sezóně bylo celkově uděleno 740 penalizací kvůli výměně prvků pohonných jednotek, kdy motory Honda byly odsunuty celkem o 380 pozic na startovním roštu, motory Renault o 320 pozic. Přesným opakem jsou zbývající dva výrobci pohonných jednotek.  Motory Ferrari dostaly celkový trest v podobě 20 pozic a motory Mercedesu taktéž 20 pozic.

„Spolehlivost motoru byla asi nejhorší, kterou jsme měli od sezóny 2006“ řekl Christian Horner.

„Náš dodavatel motorů (Renault) tvrdě pracuje na vyřešení tohoto problému přes letošní zimu. Potřebují to taky pro svůj vlastní tým.“

„Doufejme, že vytvoříme společně dobré auto, abychom skutečně vyzvali Ferrari a Mercedes na souboj. Oni (Ferrari a Mercedes)  samozřejmě nebudou v průběhu příštího roku zaostávat.“

Výkon Renaultu se průběhu sezóny zlepšil a Max Verstappen vyhrál závody v Malajsii a Mexiku, ale v kvalifikaci společně se svým týmovým kolegou stále ztráceli na Ferrari a Mercedes.

Vidím to tak, že se jim přibližujeme v závodě, ale v kvalifikaci stále ještě ztrácíme. S kvalifikačními módy, spalováním oleje a tak dále, je výsledek poměrně rozdílný“ doplňuje Christian Horner.

„Stopky nelžou. Budeme začínat pátou sezónu s hybridními motory (od sezóny 2014), takže by se dalo očekávat, že v páté sezoně se začneme přibližovat a oni (Renault) začnou chápat některé problémy, s nimiž se potýkají.“

 I přes těžký start do letošního roku, kdy se Red Bull trápil se šasi, je Christian Horner spokojen s tím, jak se tým vrátil na konci sezóny a příležitostně bojoval s vozy Ferrari a Mercedesu.

 „Byla to pro nás sezóna se dvěma částmi. Na začátku sezóny jsme přestřelili cíl.“

„Některé chyby s nástroji přes zimu vytvořily problémy na trati, které jsme neměli šanci vidět, dokud jsme vůz neotestovali na trati. Potom jsme pochopili, že některé věci na trati nebyli stejné, jako naše simulace v továrně.“

 „Jakmile jsme to pochopili, měli jsme velmi jasnou vývojovou cestu pro náš vůz.“

„Celý tým v Milton Keynes pracoval neuvěřitelně dobře, abychom mohli předváděli výkony, které jsme viděli v průběhu sezóny. Dostali jsme se z druhého místa až k tomu, že jsme vyhráli závody a pravděpodobně jsme měli v poslední třetině sezóny nejsilnější šasi.“

„Podle naší analýzy, pokud se podíváte na poslední čtyři nebo pět závodů, tak jsme měli v závodním režimu asi nejlepší podvozek. To je uspokojivé, když vidíme tento pokrok“ uzavírá Christian Horner.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →