Brawn se chystá po italském chaosu na startu projednat s FIA penalizace

Brawn se chystá po italském chaosu na startu projednat s FIA penalizace

Na startu nedělního závodu nastal velký chaos. Důvod? Ještě těsně před startem se rozdávaly penalizace. Do poslední chvíle tedy nebylo jasné, kdo kde bude startovat. Ross Brawn si sedne s vedením FIA, aby tento problém do budoucna vyřešili.

Říká se, že někdo roste jak houby po dešti. To by se ovšem mohlo říci také o množství penalizací, které byly minulý víkend rozdány. Jejich počet rostl do slova po dešti. Ještě hodinu před startem nebylo jasné, jak bude startovní rošt vypadat, neboť dostal na poslední chvíli trest za výměnu komponent Sergio Pérez. Celkem bylo uděleno devět trestů, přičemž jezdci klesli o 150 míst. Jediným pilotem, který startoval z pozice, na které se kvalifikoval, byl poleman Lewis Hamilton.

Všichni nad tím jen nevěřícně kroutili hlavou. A nebyl s tím spokojený ani sportovní šéf Formule 1 Ross Brawn. Tyto okolnosti daly čerstvý impuls k tomu, aby v pravidlech o penalizacích nastaly změny.

„Je to aspekt pravidel, na který je třeba se podívat zblízka. Z principu je dobrý, avšak jejich implementace je pro fanoušky velmi těžce stravitelná,“ dívá se Brawn na celou situaci z pohledu diváka, jenž se v tom potom může lehce ztratit. Zářným příkladem toho je právě Velká cena Itálie. Ještě než FIA zveřejnila oficiální startovní rošt, tak se na internetu pochopitelně objevily různé interpretace, z nichž se jen malé množství shodovalo s verzí od FIA.

„Máme nějaké nápady, jak to změnit. Musíme to detailně s FIA projednat a zjistit, jak situaci zlepšit,“  dodal Brawn.

Dvaašedesátiletý Brit však není jediný, kdo se zasazuje o změnu. Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier navrhl, aby za výměnu komponent byly udělovány finanční tresty místo penalizací, díky kterým se jezdci, kteří za poškození mechanického rázu vlastně ani nemůžou, propadnou na stratu následujícího závodu o určený počet pozic.

„Souhlasím s Rossem,“ uvedl Francouz v rozhovoru pro Motorsport.com ohledně současného systému udělování penalizací. „Na začátku tohoto týdne Ross řekl, že by se toho chtěl zbavit. Upřímně, měli bychom to udělat.“

„Dostanete penalizaci už tehdy, když na autě něco poškodíte, nebo rozbijete převodovku. Myslím si tedy, že určení roštu by mělo být na základě rychlosti a ne na trestech. Pokud máte tři nebo čtyři motory na rok a nějaký rozbijete, pak ublížíte sami sobě. Když zničíte 10 motorů, mohly by přijít tresty finanční, nikoli sportovní,“ uzavřel Boullier.

Rekordní návštěvnost navzdory propršené sobotě a předzávodnímu chaosu

Ani sobotní špatné počasí neodradilo fanoušky navštívit okruh v italské Monze a prudký déšť statečně přečkali. Po následné rešerši došli pořadatelé k velmi pozitivnímu závěru, a to, že jsou i přes nepříznivé podmínky, které nad okruhem v sobotu panovaly, v zelených číslech. A nejen to, dokonce byl přepsán 17 let starý rekord.

„Od čtvrtka do neděle jsme měli v Monze rekordní návštěvnost čítající 185 000 fanoušků, čímž byl pokořen rekord z roku 2000 o více jak 15 procent,“ těší Brawna, který rovněž připomíná, že je to o třetinu více než vloni.

„Neskutečná čísla, ale o to více ohromující byla ta hmatatelná vášeň v chrámu rychlosti. Monza má velice mimořádnou atmosféru díky atraktivitě této historické trati a entusiasmu italského davu, jenž podpořilo množství návštěvníků ze zahraničí.“

„Speciální díky patří těm, kteří v sobotu seděli v tom lijáku a sledovali kvalifikaci. Je to známka opravdového nadšení a oddanosti fanoušků. Není jednoduché vyčkávat tak dlouho, proto si zaslouží velký dík a respekt,“ posílá Brawn poklonu divákům, kteří byli přítomni na okruhu a mokli tam kvůli tomu, aby viděli své oblíbence prohánět se po zatopené trati.

Sdílejte na:
Zavřít