Bratches: S Netflixem nahlédnete do zákulisí Formule 1

Bratches: S Netflixem nahlédnete do zákulisí Formule 1

Sean Bratches, marketingový šéf F1, v rozhovoru pro Bild prozradil, jaké mají plány s Formulí 1 na internetu a chytrých zařízeních.

Na začátku loňského roku převzal americký koncern Liberty Media otěže nad Formulí 1 od někdejšího bosse Bernieho Ecclestona a okamžitě se začali dít věci. Šéf marketingu Sean Bratches si je dobře vědom toho, že jedním z důležitých elementů jsou fanoušci, bez kterých by to jednoduše nefungovalo. Proto už podnikl spolu se svými kolegy několik kroků, aby vylepšili interakci s fanoušky a snaží se k nim dostat formuli 1 ještě blíž.

Po streamovací televizi F1TV přijde i aplikace pro mobilní telefony a chytré TV

Nejenže stoupla jejich aktivita na sociálních sítích, ale také rozjeli internetovou televizi F1TV, jejíž spuštění provázelo nespočet problémů a několikrát bylo posunuto. Avšak ještě do posledního závodu před letní přestávkou v Maďarsku se fanoušci potýkali s technickými problémy.

„Nikdo není nucen si kupovat něco nového jako je F1TV. Abych to uvedl na pravou míru: Hlasitá auta, která fanoušci postrádají, byla už málo před tím, než jsme začali. My se je nyní snažíme pro fanoušky přinést zpátky,“ vysvětluje Bratches.

Bild se vrací k nepovedeným začátkům F1TV, které byly tak trochu přešlapem. „Ano, jen při prvním závodě. Každá služba takového druhu má na začátku pár problémů. 70 procent lidí mělo potíže, ale ty jsme odstranili a od té doby jsme se kontinuálně zlepšovali,“ uvedl a vysvětlil problémy, které se vyskytly při závodě na Hungaroringu: „Vezmeme-li poslední závod v Maďarsku. Odtamtud je signál na trati chytán na satelit a ten je pak poslán do Severní Karoliny, kde je firma, která signál digitálně zpracovává. Odtamtud to letí do Las Vegas, kde na tom pracuje další firma. Náš internetový parter Tata je v Palo Alto v Kalifornii a stará se o integraci v naší nabídce. Všechno to je komplikovaná konstrukce, u které se vyskytovaly problémy.“

Kromě F1TV by se měla v budoucnosti rozšířit nabídka ještě o aplikaci pro mobilní telefony a dokonce i chytré televize. Ale všechno musí jít pěkně popořadě. „Jako všechny streamovací služby rozvíjíme naši nabídku krok za krokem. Začali jsme s nabídkou na webu, pak přijde aplikace pro iOS a Android a následně pro chytré TV, hrací konzole a TV na USB jako Fire TV. To máme aktuálně v plánu. V příští sezoně rozšíříme naši nabídku o Formuli 2, Formuli 3 a Porsche Cup,“ láká Američan.

Mohlo by se tedy zdát, že za pár let Formuli 1 na klasických televizích neuvidíme. Bratches to ale vyvrací a je přesvědčený, že tyto dva světy mohou vedle sebe bez problému existovat.

Formule 1 a Netflix? Už příští rok.

Před nedávnem se začalo spekulovat o tom, že královnu motorismu budeme moci sledovat od příští sezony také na internetovém portálu Netflix, jenž nabízí za měsíční poplatek širokou škálu filmů a seriálů ve 190 zemích světa. Tyto spekulace dokonce podpořil i sám Netflix.

Od příští sezóny bude možnost Formuli 1 sledovat také na Netflixu. pic.twitter.com/XtwaGaOgKT

— SvětFormule.cz (@svetformule) 22. srpna 2018

Ovšem v tomto případě by se nejednalo o klasické přenosy, nýbrž o náhled do zákulisí. Tam, kam běžný divák nemá za normálních okolností přístup. „Pochopili jsme, že Formule 1 coby exkluzivní sport musí být brána vážně. Tuto oponu nechceme zcela strhnout, protože to patří k mýtu, ale s Neflixem do ní uděláme pár děr.“

Sdílejte na:
Zavřít