
Nový šéf německé závodní série cestovních vozů Gerhard Berger je přesvědčený, že by si čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel rád zazávodil v DTM. K nápadu jej přivedlo hostování Fernanda Alonsa v legendárním závodě v Indianapolis.
V letošní sezóně bude v DTM startovní pole značně prořídlé. Místo 24 závodníků jich bude startovat pouhých 18. Ale i přes tento „menší početní hendikep“, je Rakušan s roštem spokojený: „Startovní pole je naprosto super. Je vyrovnané, kompetentní a se skvělými piloty. Možná bychom mohli někoho podporovat, aby byl ještě lepší a hvězdou se stal rychleji.“
Alonso nedávno oznámil, že nastoupí do prestižního oválového závodu 500 mil Indianapolis, což přivedlo Bergera právě k myšlence přivést čtyřnásobného mistra světa do svého seriálu. Podle něj je z Němcovi strany zájem vyzkoušet si závod DTM. Ono by se nebylo ani čemu divit, jelikož Vettel pochází z Německa, kde je DTM velmi populární. Byl by to pochopitelný a skvělý tah pro obě strany.
V minulosti jsme tam mohli také spatřit několik bývalých pilotů Formule 1, jako například Hanse-Joachima Stucka, Christiana Dannera či otce úřadujícího mistra světa Nica Rosberga, Kekeho.
„Jsem si jistý, že Vettel by si mimo to (Formuli 1) rád zazávodil v DTM, kdyby mohl,“ je přesvědčený bývalý pilot Ferrari a McLarenu. „Dnešní piloti mají mnohem více času, než jsme měli dříve my, protože testovací jízdy jsou už jen zřídka,“
Dále připomíná, že v minulosti byla účast pilotů královny motorsportu i v jiných závodních sériích běžná. Dnes je ovšem pro závodníky obtížné dostat povolení závodit jinde. O to větším překvapením bylo Španělovo ‚propuštění‘ do Indianapolis. Berger doufá, že tato skutečnost je začátkem nového trendu: „Jako za starých časů. Tyto formality musíme překonat.“
„V roce 1985 jsem v Adelaide jezdil ve Formuli 1 pro Arrows a den před tím jsem závodil pro Boba Janeho v tamním mistrovství cestovních vozů. Tehdy to bylo možné a všechny to bavilo,“ vzpomíná sedmapadesátiletý rodák z Wörglu na doby dávno minulé pro Auto Motor und Sport.
Alonso se vzdá kvůli Indy 500 účasti v jednom z klenotů Formule 1, závodu v úzkých uličkách Monte Carla. Od jeho kolegů se mu ale pochopení o vynechání Velké ceny Monaka nedostalo.
První testovací jízdy na oválu jej čekají ve středu 3. května po Velké ceně Ruska na olympijském stadionu v Soči. Na seznámení se s vozem IndyCar dostane osm hodin. O necelé dva týdny později, tedy 15. května, den po Alonsově domácí Grand Prix v Barceloně je na programu první oficiální trénink Indy 500.